7 modalitati prin care poti avea grija de corpul tau pe timpul verii

Inainte sa te dai batuta si sa lasi caldura de afara sa te tina in casa pentru cele trei luni de vara, ar trebui sa citesti cum poti avea grija de corpul tau pe timpul verii.

7 modalitati prin care poti avea grija de corpul tau pe timpul verii

Acestea sunt sfaturi care te vor ajuta sa ai grija de bunastarea corpului tau pe perioada acestor trei luna de vara si sa iti dea energia necesara pentru zilele toride.

1. Invata sa fii atenta la semnalele pe care le transmite corpul tau.

Cheia catre bunastarea corpului tau pe timpul verii este sa acorzi atentie semnalelor pe care organismul tau le transmite atunci cand simt ca temperatura corpului tau creste prea mult. Crampele musculare, durerile de cap, ameteli, oboseala, confuzie si greata sunt semne ale unor afectiuni datorate caldurii. Daca ai aceste simptome, cauta sa intri undeva unde poti scapa de caldura si sa ti se regleze temperatura corpului, deoarece este foarte probabil sa fi facut insolatie. Aceste simptome se pot intampla daca ai fost activa pe temperaturi foarte ridicate, dar daca traiesti intr-o zona in care nu esti obisnuita cu temperaturile ridicate si esti afara, de asemenea le poti lua si tu in considerare.

2. Daca este posibil, incearca sa iti limitezi timpul petrecut afara.

In mod special pe cel din milocul zilei, dintre orele 10:00 si 14:00, atunci cand soarele este cel mai direct si cauzeaza cele mai calduroase momente ale zilei. Acestea pot creste chiar si pana la ora 16:00, in mod special daca esti intr-o zona predispusa la caldura. Daca trebuie neaparat sa iesi afara in acest interval orar, incearca sa stai la umbra sau racoreste-te la piscina din cand in cand. Vara, cel mai perfect moment al zilei este seara, incepand cu orele 18:00-19:00, atunci cand soarele nu mai este asa de puternic sit e poti bucura linistita de o temperature ideala.

Citeste si:
5 obiceiuri care te ajuta sa ai un corp pregatit de vara

3. Incearca sa bei lichide cat mai multe si cat mai des.

Si nu, nu ne referim la bauturi alcoolice, ci la bauturi care iti asigura hidratarea necesara, apa fiind cea mai buna optiune si acum sunt atat de multe idei prin care ii poti da o savoare delicioasa. Insa, daca simti nevoia sa mai schimbi, atunci poti incerca sa bei ice tea, limonada, suc de portocale sau apa cu vitamine. Daca ai de gand sa faci exercitii in aer liber, apa cu vitamine este ideala pentru tine, pentru a iti asigura aportul necesar de vitamin atunci cand le vei epuiza prin transpiratie.

4. Nu face sport afara atunci cand termperaturile sunt foarte ridicate.

Sa faci sport afar atunci cand termperatuile sunt foarte ridicate nu iti vor ajuta corpul in niciun fel. Nu mai ca prin depunerea de efort, temperature corpului tau va creste, dar si din cauza caldurii. Atunci cand faci sport, iar afara este extrem de cald, vei pune presiune asupra muschilor, deoarece circulatia sangelui ca fi mai activa la nivelul pielii decat la nivelul muschilor, pentru a-ti asigura o temperatura normal a corpului.

Cu mai putin sange la nivelul muschilor, bataile inimii vor creste. Pentru a avea cea mai buna activitate si pentru a evita crampele musculare cauzate de caldura, incearca sa faci sport ori la sala ori in casa sau dimineata/seara.

5. Foloseste crema cu protectie solara.

Indiferent de tipul tau de piele, este necesar sa folosesti crema cu protectie solara pentru a avea grija de corpul tau. Atunci cand temperaturile sunt foarte ridicate, cel mai probabil si radiatiile sunt foarte puternice, asa ca este necesar sa aplici o crema cu factor de protectie pentru a preveni cancerul de piele, aparitia petelor, decolorarea pielii si imbatranirea prematura. Arsurile solare scad abilitatea corpului de a-si regla temperatura, ceea ce devine foarte periculos in momentul in care temperaturile sunt foarte ridicate sau scazute.

Prin utilizarea unei creme cu factor de protectie cel putin de 30, poti indeparta acest risc si iti poti ajuta corpul sa isi pastreze o temperatura ideala pentru mai mult timp. Este recomandat sa folosesti o crema cu factor de protectie de 50, astfel incat poti fi afara pentru acea peroada de timp si nu ai nevoie sa reaplici crema atat de des. Insa, daca totusi te alegi cu o arsura solara, incearca sa stai cat mai departe de soare pentru o perioada si foloseste aloe vera din belsug.

6. Poarta haine adecvate.

Asta nu inseamna ca trebuie sa renunti la stilul tau, ci doar ca este necesar sa porti hainele
potrivite pentru zilele calde de vara. Foloseste o palarile de soare, haine lejere, culori deschise si pantaloni scurti. Cu siguranta ca inca mai poti fi o fashionista convinsa si pe timpul verii.

Citeste si:
Vara si efectele secundare pe care le are asupra corpului tau!

7. Afla cum iti poti regla temperatura corpului atunci cand este prea cald.

Pe langa consumul in cantitati mari de lichide, daca simti totusi simptomele cauzate de caldura, incearca sa cauti un loc la umbra sau in casa/cladire cat mai repede posibil. Ar trebui sa iti racoresti corpul, sa dai la o parte hainele in exces si sa iei un prosop umed sau pachete de gheata si sa iti tamponezi gatul, incheieturile, bratele si fata. Poti chiar sa intri intr-o cada cu apa la o temperatura mai scazuta sau sa folosesti un spray cu apa. Daca inca iti mai este foarte cald dupa 30 de minute, ar trebui sa consulti doctorul, pentru ca este posibil sa fi facut insolatie. Deci, cred ca este mai bine sa evitam asta, nu?

Text: Alexandra Cristina Miu
Foto: Instagram

Recomandari
Noizz
Psychologies
Mai multe din health & diet