7 lucruri pe care ar trebui să le facă orice femeie pentru sănătatea ei dacă se simte extenuată

Dacă simți că nu în viața ta apar constant noi provocări și probleme pe care cu greu le mai poți rezolva, este momentul să te întrebi dacă nu cumva ești epuizată și ai nevoie de o pauză.

7 lucruri pe care ar trebui să le facă orice femeie pentru sănătatea ei dacă se simte extenuată

Este posibil să te simți extenuată, să simți că nu îți iese nimic din ce dorești, doarece întotdeauna te străduiești mai mult în orice situație. Se poate întâmpla să fii epuizată pentru că oferi prea mult atenția ta tuturor celor din jur și încerci să îi ajuți, încercând totodată să nu neglijezi viața profesională.

Sunt de apreciat persoanele care își doresc să facă o schimbare și își oferă toate resursele pentru acest lucru, însă să te sacrifici pe tine nu este o soluție bună pentru o perioadă îndelungată.

Este importat să știi că pentru a avea grijă de cei din jur, este important să ai grijă de tine mai întâi. Dacă te simți epuizată, este momentul să îți oferi timp să te refaci, pentru a avea noi forțe să îți continui munca. Ți-am pregătit în continuare câteva sfaturi care te pot ajuta să ai grijă de sănătatea ta dacă te simți epuizată.

1. Stabilește limite

Primul pas pe care îl poți face pentru a avea timp și pentru tine este să stabilești limite. A spune nu este perfect normal și chiar recomandat. În felul acesta îți vei recupera puterea și stăpânirea propriului timp, reușind în acest fel să îți recapeți și echilibrul. Încearcă să nu te gândești constant la ce doresc cei din jurul tău și nu uita de tine și de dorințele tale.

2. Ai grijă de tine

E bine să bei smoothie-uri, să faci sport, însă dacă te simți epuizată este mmomentul să privești mai bine problema și să îți dai seama că trebuie să ai grijă și de sănătatea mintală. Creează-ți o rutină. Fă o baie cu spumă, aplică-ți o mască, încearcă să meditezi sau să faci yoga. Citește în fiecare seară câteva pagini din cartea preferată și încearcă să folosești cât mai puțin telefonul înainte să te culci.

3. Amintește-ți de copilul din tine

Cu siguranță ai o sursă de energie ascunsă în tine, un lucru pe care îți plăcea să îl faci încă din copilărie. Fie că preferi să desenezi, să pictezi sau să te joci în natură. Încearcă să te bucuri de lucrurile mici.

4. Programează-ți mereu activități care îți plac.

Poți avea grijă de sănătatea ta mintală programându-ți și activități care îți plac. Oferă-ți timp pentru mici escape. Fie că alegi să pleci într-o expresie, să stabilești o zi în care să te vezi constant cu prietenele tale sau să începi un nou curs care te atrage, este momentul să îți rezervi timp pentru ceea ce îți aduce fericire.

5. Încearcă să îți dai seama de propriile suferințe

Mereu încerci să îi ajuți pe cei din jur, însă de câte ori te-ai gândit cum treci tu peste o despărțire sau peste pierderea unei persoane dragi. Oferă-ți timp pentru a înțelege durerea prin care treci și sentimentele pe care le ai. Totodată, dacă simți că ai nevoie de ajutorul unui terapeut, nu-ți fie teamă să ceri ajutor. Este important să ai alături persoane care te pot ajuta în momentele dificile.

6. Încearcă să ai înțelegere față de propria persoană

Avem adesea tendința să fim cei mai duri critici, însă acest lucru nu te va ajuta deloc, din contră. Încearcă să reflectezi la tot ceea ce ai reușit până acum, dă-ți seama care sunt lucrurile cu adevărat importante pentru tine și oferă-ți înțelegere. Doar așa vei evolua fără să te stresezi mai tare.

7. Ține un jurnal

Probabil te gândești că a ține un jurnal este o activitate de adolescentă, însă este o metodă foarte bună prin care poți avea grijă de tine. Să scrii te ajută să te descarci și în felul acesta lași ideile să curgă. Scrie despre ziua ta, despre sentimenele pe care le ai sau despre ideile pe care le ai în privința viitorului. Acest exercițiu te va ajuta să ai o relație mai bună cu intuiția ta.

Citește și:

Foto: Imaxtree

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Mai multe din health & diet