7 lucruri minore care iti pot imbunatati starea sanatatii!

Pentru a ne imbunatati starea sanatatii nu este nevoie sa faci eforturi considerabile si sa renunti la obiceiuri si lucruri importante. 7 mici ajustari in rutina zilnica sunt suficiente pentru ca tu sa te simti mai bine in propriul corp.

7 lucruri minore care iti pot imbunatati starea sanatatii!

Micsoreaza consumul de alcool

Daca faci parte din femeile cu o viata sociala activa si, deci, multe evenimente la care se consuma mai mult sau mai putin alcool, atunci ar trebui sa iei in calcul ajustarea cantitatii de alcool consumate. Motivul este unul, credem, foarte convingator! Pe langa efectele negative pe care deja le cunoastem, retineti ca alcoolul afecteaza hormonii responsabili de senzatia de foame, reducand nivelul leptinei, hormon produs de sistemul endocrin. Prin urmare, devine dificil ca organismul tau sa simta ca a primit suficiente alimente si, deci, sa te impinga spre a manca mult peste necesar.

Inlocuieste iaurtul slab in grasimi cu cel gras!

Producatorii de iaurturi cu cantitati infime de grasimi au influentat destul de puternic opinia publica, facandu-ne sa ne ferim, cu orice pret, de produsele cu procentaj de grasime ridicat. Totusi, se pare ca nu este cea mai inteleapta decizie. Deoarece necesita mai mult timp pentru a fi digerata, grasimea ramane in stomac si astfel ne confera senzatia de satietate, pentru mult mai mult timp. Mare parte din specalisti sustin sus si tare ca principiul de a pierde in greutate, consumand lactate slabe in grasimi reprezinta doar un mit. Mai mult decat atat, cercetarile recente sustin mai degraba pierderea kilogramelor in plus printr-o dieta bazata pe lactate bogate in grasimi, decat prin maniera contrara. In concluzie, consuma linistita iaurturi grase! Metabolismul iti va multumi!

Atentie sporita la aspectul farfuriei

Cercetarile releva ca factori precum dimensiunea sau culoarea farfuriei din care mananci influenteaza direct cantitatea de alimente pe care le consumi. Desi toate dintre noi ne straduim si punem suflet in aranjarea si aspectul farfuriei cand avem invitati la masa, se pare ca atunci cand este vorba despre propria persoana devenim neglijente. Acest lucru rezulta intr-o rutina alimentara haotica. Studiile de specialitate afirma ca o atentie sporita asupra felului in care ne pregatim mesele, asupra aspectului alimentelor in farfuriei, ne va determina sa mancam fie mai putin (aspectul placut se transpune intr-un gust placut si, deci, in satietate), fie mai mult (in cazul indiferentei vis-a-vis de acest aspect).

Pune mancarea ramasa deoparte

Chiar daca adopti o dieta sanatoasa, totusi poti fi expusa la consumul unei cantitati duble de mancare in timpul unei singure mese, lucru care poate fi la fel de daunator siluetei ca si indiferenta completa. Nutritionistii ne sugereaza urmatoarea solutie: dupa ce ti-ai pregatit masa, ia mancarea ramasa si pune-o deoparte (in frigider, spre exemplu). Se pare ca prin simplul fapt ca nu o mai ai in fata, creierul tau va percepe ca, odata ce ai terminat de mancat, te-ai si saturat.

Stabileste-ti obiective pentru toamna

Calea prin care vei evita efectul de neglijenta totala asupra aspectului tau fizic, pe care toate il cam resimtim in sezonul rece, este aceea de a-ti fixa niste obiective clare inca dinaintea inceperii colapsului'. Astfel, apuca-te sa iti contorizezi si ajustezi regimul alimentar, precum si de exercitii fizice si fii sigura ca sezonul toamna-iarna nu te va prinde altfel decat extrem de incantata de felul in care te prezinti.

Consuma otet

Otetul a fost mereu prezent in medicina alternativa ca tratament pentru multe, printre care acnee sau infectii ale urechii. Cu toate acestea, un anume beneficiu, demn de cunoscut de altfel, nu a rasunat atat de tare ca si restul. Otetul din cidru de mere regleaza nivelul de zahar din sange, inhiband grelina (hormon responsabil cu senzatia de foame) actiune ce favorizeaza senzatia de satietate. Prin urmare, include otetul din cidru de mere in alimentatia ta zilnica sau consuma la pranz un cocktail sanatos realizat dintr-o lingura de otet, o lingura de miere si 250 ml de suc proaspat de grapefruit.

Reinterpreteaza desertul

O alimentatie corecta nu inseamna neaparat eliminarea definitiva a desertului. Trebuie doar sa faci apel la creativitate si sa ai grija sa utilizezi doar ingrediente sanatoase, naturale. O sugestie de genul, extrem de rapid de preparat, o reprezinta inghetata din fructe, pe care ti-o faci singura, acasa. Stoarce sucul din ce fructe iti plac, adauga niste fructe de padure si pune amestecul la congelator pana cand ingheata. Gata un desert delicios si plin de vitamine!

Text: Lucia Faur
Foto: fresh yogurt

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Trending news
Mai multe din health & diet