7 greseli pe care le faci atunci cand mergi la sala de fitness

Ai observat ca progresul tau la sala de fitness nu avanseaza? Corpul acela tonifiat pentru care muncesti, nu mai apare?

7 greseli pe care le faci atunci cand mergi la sala de fitness

Chiar si cei mai buni pot face greseli fara sa isi dea seama – iata sapte lucruri pe care trebuie sa le eviti atunci cand mergi la sala:

1. Faci exercitii la aceleasi aparate

Sala de fitness poate fi un loc foarte intimidant, iar cand gasesti un aparat cu care te simti confortabil, il folosesti cat de mult posibil. Trebuie sa ai in vedere ca acest lucru iti va incetini progresul. Repetarea exercitiilor va determina organismul tau sa se adapteze miscarilor, iar in acest fel vei consuma mai putina energie. Un studiu a dezvaluit ca trebuie sa combini antrenamentele pentru a obtine un rezultat cat mai eficient.

2. Nu ingnora durerile!

De cate ori ai auzit pe cineva spunandu-ti ca trebuie sa nu bagi in seama durerea pe care o simti dupa un antrenament? Putin disconfort este de asteptat atunci cand te antrenezi foarte intens, dar nu si durerile intepatoare. Daca iti ranesti corpul in vreun fel atunci cand esti la sala, trebuie sa accepti ca singura modalitate de a-ti reveni este sa iei o pauza.

3. Nu ai incredere in caloriile afisate pe ecran!

Sa vezi cate calorii ai consumat de la inceputul antrenamentului pana in momentul de fata poate fi incitant, dar crezi ca poti avea incredere? Asa cum prezinta si studiul universitatii Stanford, acest lucru este aproape imposibil din cauza factorilor care te inconjoara in sala de fitness intr-un numar foarte mare. De exemplu, daca tii mainile pe bara ajutatoare a benzii pe tot parcursul alergarii, caloriile consumate se injumatatesc!

4. Esti distrasa

Stiai ca una din trei persoane nici macar nu transpira in timpul petrecut la sala? Multi oameni sunt mai interesati de conversatiile pe care le pot avea cu cei din jur, decat de antrenament. O persoana din 20 spune ca merge la sala doar pentru a se uita la televizor. Asigura-te ca antrenamentul tau nu este intrerupt si aloca putin timp la sfarsit pentru discutiile cu prietenii.

5. Folosesti tehnici incorecte

Folosirea aparatelor in mod corespunzator iti va aduce beneficiile unui corp tonifiat. Atunci cand le folosesti incorect, efectul este invers. Poti chiar sa te ranesti. Nu folosi aparatele de fitness asa cum iti este mai usor sau asa cum prietena ta ti-a aratat – intreaba o persoana calificata daca modul in care le folosesti este cel corect.

6. Nu ii copia pe ceilalti!

Fiecare corp este diferit, asa ca probabil ce este bun pentru o persoana, nu este potrivit si pentru tine. Sa copiezi rutina de fitness a altcuiva poate fi foarte periculos, mai ales atunci cand ceilalti sunt mai in forma decat tine. Nu incerca sa ridici aceleasi greutati ca tipul plin de muschi pe care il vezi la sala in fiecare zi! Foarte multe persoane care s-au accidentat in timpul antrenamentelor au facut-o pentru ca au incercat sa ridice greutati mai mari decat isi permiteau.

7. Nu faci incalzirea asa cum trebuie

Incalzirea este un pas foarte important atunci cand vrei sa te apuci de sport. In timp ce multe persoane se incalzesc facand exercitii cardio, ideal este ca incalzirea ta sa fie in concordanta cu tipul de antrenament. Si mai rau, este sa nu te incalzesti deloc. Este demonstrat ca o incalzire corecta poate preveni accidentele si te ajuta sa iti folosesti muschii la capacitate maxima!

Text: Miruna Tarabega
Foto: caucasian woman exercising stepper fitness in studio from Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet