7 alimente despre care nu stiai ca sunt bogate in zahar

Incercam sa avem o dieta echilibrata si facem eforturi in a alege mese care sa ne potenteze sanatatea si pofta de viata. Insa nu toate alegerile sanatoase sunt si sugarfree. Iti dezvaluim o lista de alimente despre care nu stiai ca sunt bogate in zahar.

7 alimente despre care nu stiai ca sunt bogate in zahar

Auzim mereu ca zaharul ne face rau si ca e una dintre cauzele declansatoare ale obezitatii si a majoritatii bolilor cronice: afectiuni ale inimii, cancer, senilitate, diabet, depresie, acnee sau impotenta. Insa, oricat ne-am stradui sa renuntam la otrava alba si dulce, nu e asa de simplu! Dincolo de faptul ca organismul nostru e aruncat in acest ciclu vicios de ridicare si scadere a glicemiei in functie de consumul de zahar, aceasta substanta se ascunde si in alimente nebanuite.

Suc proaspat de fructe

Aproape toate sucurile de fructe sunt surse bogate de zaharuri, pentru ca in procesul de stoarcere se pierd fibrele care ar ajuta la echilibrarea indexului glicemic. Insa asta nu e o tragedie daca consumi un singur pahar, la micul dejun. Insa, daca depasesti limita zilnica de trei pahare, intr-un timp scurt vei observa ca talia ta isi pierde supletea, chiar daca faci exercitii fizice in mod regulat.

Iaurtul

Desi iaurtul grecesc constituie o sursa minunata de proteine, calciu si potasiu, nu toate sortimentele sunt la fel de benefice organismului. Unele contin zaharuri in mod natural, iar altele au zahar adaugat (de obicei cele pe baza de fructe). OK, te gandesti ca un iaurt nu prea are cum sa iti dauneze. Insa daca doza de zahar recomandata pe o zi este de 30 de grame, iar iartul are aproximativ 24, atunci aceasta poate fi veriga slaba din dieta ta.

Alimentele dietetice

Multe alimente sunt etichetate precum dietetice, de exemplu deserturile si gustarile care au 100 de calorii. Iar zaharul e inlocuit cu diversi indulcitori (mai) sanatosi. Insa, din pacate, dulcele fara consecinte nu pare o chestiune plauzibila. Se pare ca substantele care inlocuiesc zaharul induc o stare de confuzie in organismul tau, cresc pofta de mancare si pot cauza dezechilibre metabolice.

Otetul balsamic

Dressing-urile de salata au de obicei un indice glicemic ridicat, insa nici otetul balsamic nu e o varianta dietetica. Daca nu stiai, are la baza caramel si amidon din porumb – doua substante bogate in zahar, pe baza de otet de mere. Motivul? Otetul balsamic autentic necesita o depozitare ce poate dura intre 12 si 25 de ani pentru a obtine culoarea si textura fara a necesita aditivi alimentari, insa nu toata lumea e dispusa sa plateasca diferenta de pret pe care o presupune un otet importat din Italia.

Painea din cereale integrale

Pericolul consumului de alimente bogate in zaharuri e efectul pe care il au asupra indicelui glicemic. Cand acesta atinge cote foarte inalte, suntem expusi la afectiuni ale inimii si la diabet. Si, desi e mai OK sa optezi pentru paine din cereale integrale decat pentru o franzela din faina rafinata, nu e indicat sa consumi sandwich dupa sandwich. Doar unul singur acumuleaza calorii mai multe decat un baton de ciocolata cu alune si caramel.

Fulgi de ovaz

Vestea buna e ca nu toate tipurile de fulgi de ovaz au un index glicemic mare. Variantele pentru gatire rapida contin mai mult de 13 grame de zahar odata cu aromele aferente. Intr-adevar, fierberea fulgilor de ovaz natur ia mai mult timp, deci e de inteles sa optezi o solutie rapida. Insa specialistii in nutritie ne sfatuiesc sa adaugam in bol si un pic de unt de migdale. Cercetarile au aratat ca acest aliment stabilizeaza indicele glicemic pe parcursul zilei.

Alimentele fara gluten

Prajituri, fursecuri sau alte bunatati… Daca nu contin gluten, asta nu inseamna ca sunt alimente sanatoase. Daca le-ai putea numi desert, inseamna ca ele contin zahar si alte substante ce compenseaza prezenta glutenului (din punct de vedere al consistentei) dar care sunt mai dificil de metabolizat decat inculpatul in cauza.

Foto: 123rf.com

Recomandari
peroz.ro
evedete.ro
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet