6 trucuri pentru a deveni o persoana mai calma

Yoga si meditatia sunt, cu siguranta, printre metodele cele mai eficiente care te ajuta sa treci peste stresul zilnic, sa capeti o atitudine pozitiva si nu numai. Ambele iti redau calmul si te ajuta sa capeti un echilibru psihic.

6 trucuri pentru a deveni o persoana mai calma

Insa, pe langa acestea, iata si cateva sfaturi pe care le poti pune in aplicare pentru ca te vor ajuta sa capeti aceeasi stare de calm!

1. Nu dormi cu telefonul langa tine

La premierea filmului Disconnect', unde Marc Jacobs si-a facut debutul in cinematografie, designerul declara ca nu-si mai tine niciun telefon in dormitor. Aceasta e o idee buna! Oamenii de stiinta spun ca lumina provenita de la gadgeturi (sa nu mai vorbim si despre momentele in care iti verifici email-ul sau contul de Instagram de fiecare data cand te trezesti) iti afecteaza somnul si te poti trezi usor ametita. Un studiu din Marea Britanie a aratat ca si simplul fapt de a-ti verifica telefonul poate genera stres. Asa ca, data viitoare, pune-ti vechiul ceas desteptator pe noptiera de langa pat si incarca-ti telefonul in alta camera in timp ce dormi.

2. Plimba-te in natura

Cand are momente mai grele sau aglomerate, sotia presedintelui Americii, Michelle Obama, dezvaluia ca isi ia bicicleta si face mici plimbari pentru a se elibera de stres. Excercitiile de sport au fost dovedite ca fiind unele dintre cele mai eficiente modalitati prin care te poti relaxa si simti bine. Alaturi de acestea, adauga si cateva ore pe care sa le petreceti in natura! Vei capata imediat o stare de spirit minunata!

3. Curatenie generala

Actrita Halle Berry povestea ca e o relaxare pentru ea curatenia casei. Acest lucru e chiar dovedit la Universitatea Princeton! Se pare ca, scapand de dezordine, prin curatarea si organizarea spatiilor, vei capata un sentiment de calm si ordine interioara deoarecere imaginea unui colt plin de lucruri aruncate sau nepuse la locul lor iti creeaza un fel de competitie intre retelele neuronale ale creierului, ducand la o crestere a nivelului de stres. Pe cand spatiu ordonat si curat te va scapa de aceasta tensiune.

4. Vorbeste cu prietenii

Mai multe studii au aratat ca interactiunea umana, mai ales intalnirile cu un prieten bun care stie sa te faca sa razi, e o modalitate buna de a te relaxa si de a uita de grijile zilnice. Discutiile cu apropiatii iti vor dezvolta partea sociabila si te vor face sa te simti mult mai increzatoare si optimista chiar daca alte aspecte din viata ta nu sunt chiar roz.

5. Ticuri ajutatoare

Se pare ca inclestarea maxilarului si scrasnirea dintilor declanseaza eliberarea hormonilor stresului, explica cercetatorii. Insa relaxarea gurii are un efect opus. Intr-un studiu facut la Universitatea Cambridge se dovedea ca acel exercitiu de relaxare pe care il fac cantaretii sau actorii inainte sa urce pe scena cu gura (cand buzele tremura si se aude un sunet ca cel al unei barci cu motor – trilling your lips) ajuta la scaderea tensiunii din corpul tau.

6. Mirosul plantelor

Pentru aromaterapie, cercetatorii din Coreea recomanda folosirea aromelor de lemn de santal, salvie, menta, care pot ajuta la ameliorarea anxietatii. Si Leonardo DiCaprio si-a cumparat un apartament in Manhattan dotat cu un sistem de circulatie a aerului cu infuzie si aromaterapie.

Text: Antonia Oprea
Foto: imaxtree

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Mai multe din health & diet