6 moduri prin care să te simți mai fericită pe timpul iernii, potrivit specialiștilor

Persoanele care suferă de tulburări afective sezoniere se confruntă cu stări de spirit predominant negative, alegând să stea departe de grupuri colective și să petreacă timp singure.

6 moduri prin care să te simți mai fericită pe timpul iernii, potrivit specialiștilor

Tulburările afective sezoniere sunt o formă a depresiei, fiind influențată de schimbările de anotimpuri. Printre simptome se numără somnolența pe parcursul zilei, tendința de a dormi mai mult, nivel redus de energie, lipsa motivației, dificultatea de a suporta temperaturi scăzute, tendința de a mânca mai mult și indispoziția de a petrece timp cu prietenii sau de a fi înconjurată de mai mulți oameniSpecialiștii vin cu șase sfaturi prin care poți combate această problemă:

Fii activă

Dincolo de beneficiile evidente ale antrenamentului fizic, activitatea te poate ajuta să combați stările de depresie cauzate de venirea iernii. Potrivit experților, minimum 30 de minute de exerciții zilnice cresc producția de serotonină, un neurotransmițător care determină comportamentul social și stările de spirit, precum și somnul, apetitul sau memoria. Toate acestea contribuie la o minte și un corp în echilibru.

Folosește uleiuri esențiale

Uleiurile esențiale îți îmbunătățesc automat starea de spirit. Nu ești sigură ce arome să alegi? Acestea pot fi folosite pentru lucruri diferite. În funcție de ceea ce ai de făcut, poți alege o aromă pe care, apoi, să o asociezi cu acea activitate. Experții spun că uleiurile care conțin citrice sunt energizante, în timp ce aromele precum lavanda sunt calmante.

Folosește lumina naturală

Specialiștii spun că petrecerea timpului afară ajută la reglarea hormonilor și neurotransmițătorilor ce au efecte puternice asupra stării de spirit, a comportamentului, dar și ritmului natural al corpului. Deși iarna nu avem atât de mult soare pe cât ne-am dori, te poți folosi de lumina naturală trăgând draperiile sau jaluzelele și luminând camera.

Lumina artificială

Dacă totuși ai nevoie de mai multă lumină, poți alege o lampă care emit raze similare cu cele naturale. Experții cred că acest dispozitiv stimulează ritmul circadian al corpului și suprimă producția de melatonină (hormonul somnului). O plimbare în lumina naturală pentru doar 30 de minute pe zi este foarte benefică pentru cei care suferă de tulburări afective sezoniere.

Apelează la ajutorul unui terapeut

Terapia comportamental-cognitivă este un tratament care implică găsirea unor soluții practice pentru problemele pe care le ai. În acest fel poți învăța cum să te descurci cu simptomele tulburării afective. Această practică ajută oamenii să identifice și să schimbe gândurile negative și comportamentele care contribuie la sentimentele de depresie.

Găsește timp să faci ceea ce-ți place

Ieșirile cu prietenii și practicare hobby-urilor care te pasionează îndeplinesc nevoile intelectuale, sociale și creative, dar crește și încrederea de sine. Așa că, acordă-ți timp suficient pentru activitățile care te fac fericită.

Citește și:
6 reguli de sănătate pe care nu trebuie să le urmezi întotdeauna

Foto: Imaxtree

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Trending news
Mai multe din health & diet