6 moduri în care te poți relaxa seara pentru a fi mai odihnită a doua zi

Dacă simți că nu te poți relaxa niciodată pentru că te gândești la o mulțime de lucruri seara, încearcă să îți schimbi stilul de viață, adoptând aceste metode.

6 moduri în care te poți relaxa seara pentru a fi mai odihnită a doua zi

Probabil ți s-a întâmplat și ție să te pregătești să te pregătești să dormi, însă să nu reușești deloc din cauza gândurilor. Pur și simplu îți vin în minte o mulțime de situații sau de griji, iar somnul tău (în cazul în care reușești să adormi) este unul agitat. Ei bine, nu ești singura, însă acest lucru nu te liniștește, ci, din contră.

Ce poți face pentru a te asigura că vei fi odihnită?

1. Fă o listă cu lucrurile pe care trebuie să le faci

Da, pare foarte ciudat să te ocupi de asta înainte de culcare, însă astfel vei putea vedea mai limpede tot ce ai de făcut ziua următoare, iar lucrurile vor părea mai ușor de procesat. În felul acesta și mintea ta se va relaxa, ceea ce înseamnă că nu te vei trezi în miezul nopții gândindu-te la proiectele pe care le ai de făcut următoarea zi.

2. Fă ceva relaxant care nu implică smartphone-ul

O regulă pe care aproape fiecare o ignoră este utilizarea smartphone-ului înainte de a merge la culcare. Știm că este greu, însă în loc să verifici Instagram-ul, încearcă să citești o carte care îți place. Sau pictează, fă un puzzle, orice activitate care te relaxează, fără a avea nevoie de efort fizic. Orice ai face, stai departe de ecranele luminoase, fie că e vorba de telefon sau tv/computer.

3. Fă streching

Yoga este un mod minunat de a te relaxa seara. Câteva întinderi te vor ajuta să scapi de anxietate, stres și chiar depresie. Începe prin a exersa 5-10 minute în fiecare zi. Cel mai bine este să exersezi pozițiile care sunt mai ușoare și mai relaxante, de exemplu pozița copilului (balasana).

4. Relaxează-ți mușchii

Dacă yoga nu este chiar pe placul tău, concentrează-te asupra relaxării mușchilor. Cum? Găsește un loc liniștit, închide ochii și încordează grupele de mușchi pe rând timp de câteva secunde. Corpul tău va fi mult mai relaxat după doar câteva minute.

5. Bea un ceai cald

Încearcă să bei un ceai cald în serile în care te simți mai neliniștită. Alege ceaiuri din plante, însă ai grijă să nu conțină cafeine. De exemplu, poți bea ceai de mușețel. Nu te va face să adormi mai ușor, însă potrivit mai multor studii, această plantă te ajută sa te relaxezi, chiar și dacă ai stări ușoare de anxietate. Poți încerca desigur și laptele cald.

6. Încearcă să practici mindfulness

Găsește un loc confortabil, închide ochii și concentrează-te asupra respirației tale. Te vei gândi fără să vrei la o mulțime de lucruri, însă este important să te concentrezi mereu să îți eliberezi mintea. Poți găsi o mulțime de aplicații care te pot ajuta.

Citește și:
Ce este igiena somnului? 12 sfaturi care îți vor îmbunătăți somnul

Foto: Instagram

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Noizz
Psychologies
Mai multe din health & diet