6 lucruri din dormitorul tau care iti afecteaza somnul

Sa dormi suficient este necesar pentru a avea un organism sanatos, insa acest lucru este mai dificil decat crezi, existand o multime de factori care influenteaza calitatea somnului.

6 lucruri din dormitorul tau care iti afecteaza somnul

Unul din acesti factori care iti afecteaza somnul este mediul in care dormi. Obiectele din dormitor iti pot afecta somnul fara ca tu sa iti dai seama de acesti lucru. Pe langa culoarea peretilor si aranjarea mobilei, exista si alte lucruri care iti influenteaza odihna.

Citeste in continuare 6 lucruri aflate in dormitor care iti afecteaza somnul:

1. Telefonul, tableta si televizorul

Un studiu din 2014 a aratat ca 89% din adulti si 75% din copii au unul sau mai mai multe dispozitive electronice in camera. Din pacate, televizorul, telefonul mobil sau tabletele pot afecta somnul. Un factor important pentru calitatea somnului este lumina. Gadget-urile au lumina albastra, iar aceasta perturba ritmul circadian. Cand primesti foarte multa lumina albastra inainte sa te culci (de exemplu cand iti verifici newsfeed-ul inainte sa adormi), corpul tau crede ca ar trebui sa fie treaza si apare somnul neodihnitor. Totodata, orice dispozitiv inseamna ca exista mai multe actiuni care te vor tine treaza.

2. Salteaua

Saltelele pot fi foarte scumpe si in acelasi timp un obiect pe care nu il cumperi cu mult entuziasm. Cine ar vrea sa isi cheltuie cel putin jumatate din salariu pe o perna imensa? Desi poate ti se pare ca poti alege orice saltea, afla ca lucrurile nu stau chiar asa. Daca iti doresti un somn bun, investeste in salteaua potrivita. Renunta la pantofi si genti si gandeste-te la calitatea somnului tau.

Conform unui studiu din 2009, obiectul pe care dormi are o influenta foarte mare asupra somnului tau. Astfel, persoanele care au dormit pe un pat de proasta calitate au avut dureri de spate, nu s-au odihnit si au fost irascibili, in timp ce restul participantilor la experiment, cei care au dormit timp de 4 saptamani pe o saltea de buna calitate, s-au simtit mereu odihniti si mai putin stresati.

Citeste si:
12 sfaturi pentru cel mai bun somn din viata ta

3. Temperatura

Cand te pregatesti sa te culci, temperatura corpului tau scade putin. Daca in dormitorul tau este prea cald, corpul tau nu se poate raci si vei adormi mai greu. Abilitatea de a te raci seara este importanta deoarece, conform unui studiu din 2015, temperatura poate afecta calitatea somnului mai mult decat o face lumina.

Desi o temperatura prea ridicata a camerei poate duce la intreruperi ale somnului, nici frigul nu ajuta. Daca te simti inconfortabil fizic, ciclul tau de somn va fi afectat si fie te vei trezi cu greu dimineata, fie te vei trezi mai devreme si nu vei putea adormi la loc. Solutia acestei probleme este achizitionarea unui termostat. Te vei odihni mai bine cu siguranta!

4. Partenerul tau

Desi poate fi foarte dragut sa stati imbratisati, acest lucru poate deveni foarte enervant. Desi poate va intelegeti in orice problema, exista sansa sa aveti obiceiuri diferite de somn. Iubitul tau poate sforaie sau poate se culca mai tarziu. In acest caz este mai dificil sa rezolvati problema. Daca sforaie este momentul sa viziteze medicul deoarece poate fi vorba de apneea in somn, iar daca aveti probleme cu caldura si salteaua, alegeti una care are temperatura reglabila pentru fiecare parte.

5. Animalul tau

Foarte multe persoane dorm cu animalul lor in camera sau chiar si in pat. Un studiu a demonstrat ca 62% din pisici dorm cu stapanul lor, iar in ceea ce priveste cainii, cu cat sunt mai mici, cu atat sunt mai multe sanse ca acestia sa doarma in pat.

Dormitul cu un animal nu este neaparat un lucru rau, unele studii demonstrand ca este chiar benefic daca animalul nu il deranjeaza pe stapan in timpul somnului. Practic cand vine vorba de patrupedul tau tu stii daca te deranjeaza sau nu.

6. Dezordinea

Cercetatorii au demonstrat ca exista o legatura intre hainele aruncate pe jos si slaba calitate a somnului. Dezordinea este problematica in momentele importante in care trebuie sa fii foarte concentrata si trebuie sa iei decizii si asta deoarece ea afecteaza functia cognitiva.
Trebuie sa iti creezi un spatiu in care sa te simti confortabil, sa fii relaxata. Cu siguranta nu va fi asa daca ai haine, genti sau alte lucruri aruncate peste tot. Incearca sa pastrezi mereu ordinea in jurul tau!

Citeste si:
Trucuri pentru un somn linistit in noptile caniculare

Foto: Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet