6 Ingrediente pentru salata perfecta!

6 Ingrediente pentru salata perfecta!

Considerate unele dintre cele mai sanatoase feluri de mancare, salatele iti pot oferi aportul necesar de vitamine pentru fiecare zi. Insa, acest lucru este valabil doar in cazul in care apelam la anumite ingrediente.
ELLE ti-a pregatit o lista cu cele mai sanatoase ingredient, pentru a obtine salata perfecta.

1. Frunze verzi

Salatele sunt prilejul perfect pentru a te incarca cu vitaminele si nutrientii specifici plantelor cu frunze verzi. Data viitoare cand iti prepare o salata, incearca sa adaugi putin mai multe frunze. Poti opta pentru kale, salata verde sau spanac, daca te-ai plictisit de salata iceberg, aceasta fiind cea mai expusa la uzul de pesticide. Acest nou mix de frunze iti va asigura aportul de acid folic si luteina necesar.

Cu cat sunt mai inchise la culoare frunzele, cu atat mai multi nutrienti au!

2. Avocado

Desi aportul caloric al unui avocado ar putea speria persoanele terifiate de acumularea kilogramelor in plus, acest fruct are si numeroase avantaje. Potasiumul, fibrele si grasimile monosaturate, adica benefice, din continut il recomanda drept un aliment ce nu ar trebui evitat. In plus, avocado este sarac in colesterol.

Adauga cateva felii salatei tale sau prepara-ti putin guacamole cu ceapa si rosii si astfel vei obtine nu doar o salata delicioasa, ci si sanatoasa!

3. Zmeura

Ai putea stramba din nas la auzul acestei propuneri, insa fructele de padure proaspete sunt adevarate bombe de nutrienti si vitamine. Putina zmeura adaugata obisnuitei salate va contribui cu fibre si antioxidanti din plin.

Incearca sa nu adaugi fructe uscate, pentru ca acestea au un continut bogat de zahar.

4. Linte

Salata ta va deveni instantaneu o mancare bogata in vitamine si nutrienti, daca adaugi linte. O cana cu linte contine 16 grame de fibre si 18 grame de proteine. De asemenea, lintea este de mare ajutor pentru echilibrarea nivelului zaharului din sange, ajuta la pierderea de kilograme si iti ofera energie din plin.

5. Somon

Studii efectuate in domeniul nutritiei au demonstrat ca proteinele mentin senzatia de satietate pentru mai multa vreme si iti stabilizeaza nivelul de zahar din sange. Somonul este ingredientul perfect pentru o salata sanatoasa, pentru ca numara in compozitie acizi grasi Omega 3, ce au rol anti-inflamator si antioxidanti ca astaxantina. Ai grija insa, sa nu adaugi somon ce a fost prajit sau caramelizat, opteaza pentru peste proaspat sau copt.

6. Ulei de masline

Probabil unul dintre cele mai sanatoase dressing-uri pentru salata, uleiul de masline iti este un ajutor de nadejde si in lupta contra kilogramelor in plus. Bogat in grasimi monosaturate, acesta iti protejeaza inima si are grija de nivelul presiunii arteriale, fiind si unul dintre motivele pentru care dieta mediteraneana este atat de laudata.

Foto: Fresh salad with raspberry and figs

Dacă vrei să încerci și alte salate, îți recomandăm salata greceasca și salata de fasole boabe

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Mai multe din health & diet