Cele mai comune greșeli pe care le faci în timpul dietei

Greșelile din timpul dietei pot să ne împiedice să ne atingem scopul. Stai liniștită! Multe dintre noi se află în situația aceasta.

Cele mai comune greșeli pe care le faci în timpul dietei

Iată câteva sfaturi care te vor ajuta să eviți cele mai comune greșeli.

Greșeală: consumi băuturi cu multe calorii

Îți începi ziua cu câteva pahare de suc de portocale? Sau poate un capuccino? Când mergi la sala de fitness alegi o băutură energizantă? Ei bine, în timpul dietei, și ceea ce bei este foarte important.

Anumite băuturi conțin mai multe calorii decât un fel principal de mâncare. În plus, caloriile lichide nu te satisfac la fel de mult ca cele din mâncare și multe dintre acestea nu îți aduc aportul de nutrienți de care ai nevoie. Chiar dacă ai consuma într-o zi 1.500 de calorii din lichide, tot nu te-ai sătura și ai simți nevoia să mănânci mult mai mult.

Soluția: Înlătură caloriile lichide

Evită băuturile carbogazoase îndulcite, cafeaua cu siropuri adăugate – frappe, latte, iced coffe, ceaiul îndulcit (cald sau icetea) și smoothie-ul cu adaos de zahăr sau îndulcitori.

În timp ce sucurile naturale sunt mult mai sănătoase decât oricare dintre opțiunile de mai sus, este de preferat să consumi fructul în sine. Acesta are mai puține calorii și îți creează senzația de sațietate mult mai repede. Apa sau ceaiul din plante (fără zahăr) reprezintă variantele ideale de băuturi cu valoare calorică redusă.

Greșeală: Te lipsești de plăceri

Ți-ai promis că vei scăpa de kilogramele în plus. Ai îndepărtat toate gustările nesănătoase din bucătărie și reușești să mănânci sănătos conform dietei pe care o urmezi. Dar, într-o seară, nu mai poți rezista, cazi în plasa poftei de dulce și devorezi întreaga cutie cu bomboane de ciocolată. Cum poți evita acest lucru?

Soluția: Fă loc micilor plăceri

Să promiți că nu vei consuma deloc din dulciurile tale preferate reprezintă calea sigură către eșec. Este ca o formă de tortură: prietenii tăi se pot răsfăța cu câte o felie de tort și tu nu ai voie nici măcar să guști. Cum te va ajuta acest lucru să rămâi fidelă regimului tău? Mănâncă din când în când un pic din ceea ce îți place. Menține sub control porțiile și astfel poți gusta din felurile de mâncare preferate.

Greșeală: Să dai vina pe genetică

Te uiți în oglindă și o vezi pe mama ta. Nu este vorba de culoarea ochilor sau părul ei, ci despre constituția corpului. Și nu poți face nimic în privința aceasta pentru că, în cele din urmă, este vorba de genetică.

Soluția: Fii serioasă!

Genele au un rol important în cazul în care este vorba despre obezitate. Adesea, vei vedea membri ai aceleași familii cu aceeași constituție a corpului. Cu toate acestea, pentru majoritatea dintre noi totul se rezumă la numărul de calorii – câte calorii consumăm vs. câte calorii ardem prin exercițiu fizic. Dacă există persoane în familia ta care suferă de obezitate, există pași pe care să îi urmezi astfel încât să nu o iei pe urmele lor. Exercițiul fizic te va ajuta să îți tonifici mușchii și să îți accelerezi metabolismul, lucru care te va ține departe de moștenirea genetică.

Greșeală: Nu respecți mesele principale

Totul se datorează gândirii tale: dacă să elimini kilogramele în plus înseamnă să consumi mai puține calorii, atunci de ce nu poți omite o masă? În schimb, dacă nu respecți toate mesele principale în timpul unei diete îți faci mai mult rău decât bine. Acest lucru îți va încetini arderile din timpul zilei, iar pe timpul nopții te va bântui senzația de foame.

Soluția: Mesele din timpul zilei sunt obligatorii

Majoritatea celor care sar peste mese evită să ia micul dejun. Se pare că această masă este cea mai ușor de înlăturat. Dar nici nu îți poți imagina cât influențează micul dejun pierderea kilogramelor în exces! Dacă nu îți este foame la prima oră, încearcă totuși să mănânci foarte puțin. Dacă efectiv uiți să mănănci dimineața, pune-ți o alarmă ca să îți amintească acest lucru.

Greșeală: Te lași pradă tentațiilor

Cine nu are o prietenă bună care de fiecare dată când vine în vizită îți aduce cel puțin un platou cu fursecuri sau o plăcintă cu mere făcute chiar de ea? Evident, nu o poți refuza! Dar atunci când insistă cu încă o porție, și încă o porție, din politețe sau de poftă, nu reușești să o refuzi.

Soluția: Gândește-te, înainte de toate, la tine!

Știi că nu se va opri și că la următoarea vizită te va surprinde, probabil, cu o nouă variantă a tortului cu ciocolată. Probabil ești conștientă că este acel tip de persoană care nu acceptă un refuz. Explică-i că este important pentru tine să îți atingi obiectivul și în felul acesta nu te ajută. Dacă îți este într-adevăr prietenă, va înțelege și nu va mai insista. În caz contrar, încearcă să eviți pentru o perioadă întâlnirile acasă. Puteți să vă întâlniți la o cafenea. Puțin probabil că va veni cu fursecurile în geantă…

Greșeală: Îți schimbi părerea…

De multe ori, atunci când le spui prietenilor și familiei că urmezi o dietă, aceștia îți vor propune, fără îndoială, variante de regim mai bune (din punctul lor de vedere). Datorită argumentelor pro și contra, până la urmă vei dori să îți schimbi programul de alimentație cu unul propus de rudele tale.

Soluția: Păstrează pentru tine orice gând

Tu știi cel mai bine ce funcționează asupra organismului tău, așadar continuă cu planul pe care l-ai ales. Nu există nicio regulă care spune că trebuie să le comunici părinților sau prietenilor că îți dorești să elimini kilogramele în plus prin intermediul unui plan de alimentație. Până la urmă, greutatea reprezintă o chestiune personală și poate rămâne astfel.

Citește și:
6 motive surprinzătoare pentru care mănânci prea mult

Foto: Imaxtree

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
peroz.ro
substantial.ro
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet