6 alimente surprinzatoare care te obosesc

Te-ai intrebat vreodata de ce te simti lipsita de energie dupa ce ai luat un pranz sau o gustare delicioasa? Vezi daca hrana ta preferata se afla pe lista neagra a alimentelor care te obosesc.

6 alimente surprinzatoare care te obosesc

1. Banane

Alimentele bogate in magneziu, precum bananele sau semintele de dovleac te pot face sa te simti obosita, pentru ca acest mineral, desi este foarte necesar organismului, functioneaza ca un relaxant muscular. Deci le poti consuma inainte de culcare, dar iti pot afecta nivelul de energie pe parcursul zilei.

2. Paine alba

Daca optezi pentru carbohidratii cu un index glicemic mare (precum painea alba sau orezul) in detrimentul celor pe baza de cereale integrale (ca orezul integral sau painea neagra), atunci nu obtii din hrana elementele care iti ofera putere si satietate. Alimentele pe baza de faina alba nu au foarte multe fibre, asa ca sunt descompuse rapid de corp si nu iti ofera energie sustinuta pe parcursul mai multor ore, ci doar un moment de satisfactie.

3. Carne rosie

Continutul ridicat de grasimi aflat in carnea rosie, fie ca o consumi sub forma de friptura sau hamburgheri, iti fura foarte multa energie pentru a fi digerat. Asa ca, daca ai o zi grea, poti opta pentru peste deoarece are un continut generos de Omega 3, substanta despre care s-a dovedit prin studii ca ajuta functiile creierului si sporeste concentrarea.

4. Cirese

Studiile au dovedit ca ciresele si sucul de cirese functioneaza ca un somnifer natural deoarece contin melatonina, adica substanta pe care organismul nostru o produce in mod natural pentru a aduce somnul. Deci pot constitui o gustare delicioasa inainte de culcare, dar s-ar putea sa iti reduca productivitatea daca le mananci in mijlocul zilei.

5. Dulciuri

Ceva dulce si bun, servit dupa masa, iti poate oferi o stare de somnolenta care te va trimite cu gandul spre somn cat ai zice… desert. Cand ajunge in corp, zaharul stimuleaza productia de insulina, iar dupa extazul initial te vei simti foarte obosita. Asa ca amana servirea dulciurilor… si nu atat de dragul dietei cat pentru a te simti fresh toata ziua.

6. Cafea

Da, e un paradox… si nu prea. Cafeina te trezeste si te transpune intr-o stare de alerta, dar efectul nu dureaza mai mult de o ora si jumatate, dupa care, fie bei inca o cafea, fie incepi sa te simti foarte obosita. Cea mai buna reteta pentru a obtine un plus de energie dimineata este sa iei un mic dejun bogat in cereale integrale, proteine si fructe.

Foto: Cherries on wooden table with water drops from Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet