5 sfaturi pentru incepatori cand vine vorba de sport

Unul din lucrurile pe care ti le-ai propus in aceasta primavara este sa mergi la sala. Cand incepi orice program de exercitii este important sa iti cunosti limitele si sa nu te expui vreunui risc de accidentare, mai ales daca a trecut ceva timp de cand n-ai mai facut sport.

5 sfaturi pentru incepatori cand vine vorba de sport

Iata cateva sfaturi pentru a arde caloriile fara sa te accidentezi.

1. Incepe usor

Nu incepe imediat sa faci exercitii de 5 ori pe saptamana – este reteta pentru dezastru. Este mai bine sa incepi usor, de la cateva zile pe saptamana pentru a vedea cum reactioneaza corpul tau. Cea mai buna recomandare este sa faci exercitii de 2-3 ori pe saptamana pentru aproximativ 30 de minute pe zi. Daca nu ai mai facut de foarte mult timp sport, poti incepe cu 1-2 zile si apoi poti mari treptat.

2. Invata cand trebuie sa faci stretching

Sa incepi exercitiile fizice cu stretching poate parea cea mai buna varianta, dar de fapt, s-ar putea sa te expui unui risc de accidentare. Dupa ce ai facut incalzirea, iti poti intinde muschii pentru 15 secunde, in acest fel scazand sansele de a te rani.

3. Incearca mai multe tipuri de exercitii

Indiferent daca iti doresti sa slabesti sau doar sa iti cresti masa musculara, este bine sa ai un program mixt de exercitii. Poti alterna aerobicul cu sala de forta pentru a obtine corpul pe care ti-l doresti. Chiar si asa incearca sa nu faci aceleasi exercitii zilnic.

Nu alerga zilnic. S-ar putea sa te plictisesti si sa nu iti mai placa. Incearca mersul pe bicicleta sau orice altceva iti face placere. Daca iubesti sa joci baschet sau tenis, fa acest lucru pentru ca e mult mai usor sa respecti un program atunci cand iti place ceea ce faci.

4. Cunoaste greutatea potrivita pentru tine si modul corect de a te folosi de ea

Cei mai multi oameni sunt confuzi atunci cand intra intr-o sala de sport, dar le este teama sa ceara ajutorul. Daca nu stii ce exercitii ti se potrivesc sau cum functioneaza un aparat, cel mai bine este sa intrebi pe cineva, pentru a evita riscul de a te rani. In plus, cei mai multi incepatori aleg cea mai mare greutate – o greseala importanta.

Cand lucrezi pentru prima oara cu un aparat, incepe cu cea mai mica greutate si creste treptat. Nu ar trebui sa cresti greutatea cu mai mult de 10% intr-o saptamana sau riscul de a te rani creste considerabil.

5. Invata cand trebuie sa iei o pauza

Cand oamenii se apuca de exercitii fizice sunt foarte entuziasmati si vor sa se duca zilnic la sala. Cu toate acestea, daca nu ii dai corpului tau sansa de a de odihni risti sa iti faci singura rau. Performanta va scadea si vei intra intr-un cerc vicios, iar corpul tau nu se va reface complet.

Daca ai febra musculara dupa sala este un lucru bun – doar daca nu te doare foarte tare. Incearca sa nu iei o pastila de durere, iti poate afecta organismul. Lasa totul sa se refaca in mod natural.

Text: Georgiana Livadaru

Foto: Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet