5 exercitii anti-imbatranire pentru minte pe care oricine ar trebui sa le incerce

Investim in creme care ne promit sa ne pastreze pielea fara riduri si in seruri care sunt un fel de izvor al tineretii, dar daca singura ta lupta impotriva imbatranirii se face cu ajutorul unor produse care te ajuta fizic, atunci omiti un lucru important – mintea ta.

5 exercitii anti-imbatranire pentru minte pe care oricine ar trebui sa le incerce

Un studiu al Universitatii din Dallas, Texas, a aratat ca antrenarea mintii cu anumite activitati poate imbunatati functia cognitiva sau poate ajuta la regenerarea neuronilor, protejand impotriva afectiunilor care apar pe masura ce imbatranim. In plus, poti face aceste exercitii la orice varsta.

Citeste in continuare 5 activitati simple care iti vor pastra mintea tanara.

1. Fa voluntariat

Voluntariatul este un mod potrivit de a-i ajuta pe cei din jur iar, potrivit cercetarilor, acesta are beneficii si asupra celui care il practica. Conform studiilor, adultii care fac voluntariat sunt mai fericiti si mai sanatosi pe masura ce imbatranesc. Sa ajuti la cantina sociala sau sa lucrezi la un magazin pentru caritate nu este satisfacator doar din punct de vedere personal, ci te poate ajuta sa iti pastrezi un psihic tanar. Voluntariatul ajuta la scaderea stresului si a tensiunii arteriale si imbunatateste memoria.

2. Inscrie-te la o scoala de dans

Vrei sa iti imbunatatesti sanatatea mintala si pe cea fizica? Incearca sa iei lectii de dans. Combinatia de efort fizic, angajament cognitiv si interactiune sociala face ca dansul de societate sa fie un exercitiu perfect pentru sanatatea creierului. Sa inveti coregrafii complicate si sa reusesti sa tii pasul cu partenerul tau poate fi o activitate perfecta pentru a lupta impotriva imbatranirii.

3. Iesi din zona ta de confort

Se stie ca a fi activ din punct de vedere mental este cheia unei minti tinere si ascutite, dar un studiu recent a aratat ca uitam de un lucru important. Potrivit cercetatorilor, o activitate mentala nu este suficienta. Pentru a atinge beneficiile anti-imbatranire, trebuie sa facem un efort si sa iesim din zona proprie de confort. Este important sa facem ceva cu care nu suntem obisnuite, ceva care poate reprezenta o provocare, deoarece va fi o stimulare din punct de vedere mental si social. Cu alte cuvinte, sa faci un puzzle Sudoku in fiecare dimineata poate fi un lucru bun, insa incearca si alte aplicatii de antrenare a mintii sau straduieste-te sa inveti o noua limba.

4. Joaca-te

Daca vrei sa iti imbunatatesti sanatatea creierului, o poti face jucandu-te. Suna prea bine ca sa fie adevarat? Conform unui studiu al Universitatii din Iowa, sa te joci chiar si pentru doar doua ore pe saptamana poate avea un efect uimitor asupra activitatii creierului. Jocurile nu trebuie sa fie neaparat puzzle-uri sau board-game-uri complicate. Iti sunt de folos chiar si jocurile video. Da, acum ai un motiv stiintific sa te joci Candy Crush.

5. Schimba-ti dieta

Cand vine vorba de pastrarea tineretii mintii, o importanta foarte mare o are si alimentatia. Mancarea sanatoasa nu este benefica organismului doar pentru un scurt timp, ci ajuta si creierul la nivel celular. Vrei sa incepi un regim anti-imbatranire? Afinele, varza kale si nucile au un continut ridicat de antioxidanti. Studiile au aratat ca persoanele care au o alimentatie mediteraneana, bogata in legume, plante si ulei de masline, s-au descurcat mai bine in timpul testelor cognitive decat cei care au o dieta slaba in grasimi. Care este cheia? Consuma migdale crude, foloseste uleiul de masline in salate si introdu in alimentatie mai multe cereale si legume.

Text: Georgiana Livadaru
Foto: Arhiva Revistei ELLE

Recomandari
peroz.ro
evedete.ro
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet