5 beneficii ale alimentelor purpurii

Alimentele inchise la culoare, cum ar fi ceapa si murele, sunt pline de antioxidanti beneficii organismului.

5 beneficii ale alimentelor purpurii

S-a dovedit stiintific ca, cu cat este mai inchisa culoarea alimentelor, cu atat este mai mare nivelul antioxidantului. Antioxidantii se afla in organism si functioneaza precum o solutie speciala de curatare a ruginii – au capacitatea de a va mentine tineri cat mai mult timp.

Astfel, alimentele purpurii cum ar fi: ceapa violet, strugurii, varza, smochinele, prunele si murele sunt cunoscute pentru puterilor lor vindecatoare.

Pigmentul violet din toate aceste fructe si legume contine flanoid si resverator, care ajuta la scaderea tensiunii arteriale. Resveratorul ajuta la relaxarea peretilor arteriali, reduce presiunea intre artere si permite o circulatie mai buna.

Produsele cu nuante de violet contin o varietate de polifenoli care reduc inflamatiile din organism. S-a dovedit ca inflamatiile din organism se afla la baza tuturor bolilor garve, inclusiv a bolilor de inima si diabetului.

Ucide cancerul

Resveratorul se gaseste in struguri, afine si bineinteles in vinul rosu. Acesta inhiba raspandirea cancerului colorectal. Studiile arata ca resveratorul induce moartea celulelor canceroase in cazurile cancerului de prostata, de san, piele, plaman, ficat si sange. Curcumina din turmenic isi intensifica activitatea impotriva cancerului, astfel incat este recomandat sa bei un pahar de vin rosu pe zi.

Lupta impotriva ulcerului

Un studiu din 2011 a constatat ca antocianii din mure au redus formarea ulcerului la sobolani. Cercetatorii cred ca acest lucru se datoreaza faptului ca antioxidantii din mure impiedica oxidarea si stimuleaza activitatea altor antioxidanti importanti cum ar fi: glutationul, care este in mod frecvent prezent in organism.

Sunt bune pentru ficat

Orezul negru, care are mai multi antociani pe gram decat afinele, este un excelent antioxidant care reduce deteriorarea ficatului – cauzata de consumul excesiv de alcool.

Citeste si:
9 alimente pe care sa le consumi pentru un ten de portelan

O inima sanatoasa

Coacazele negre reduc colesterolul cu pana la 13%. Coacazele negre si afinele au un continut ridicat de antociani. Fructele de padure salbatice contin mult mai multi antioxidanti decat cele cumparate din magazine sau cele congelate.

Previn infectiile urinare

Legumele, cum ar fi conopoida purpurie si varza, contin si ele antociana. Studiile au aratat ca atocianina lupta impotriva bacteriilor care cauzeaza ulcerul gastric si infectiile tractului urinar.

Citeste si:
7 alimente care iti sporesc productivitatea

Text: Georgiana Ciocan
Foto: Shutterstock

Recomandari
peroz.ro
evedete.ro
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet