5 alimente minune ale sezonului de toamna!

Debutul sezonului rece nu presupune doar modificari in garderoba, ci si unele schimbari in ceea ce priveste regimul alimentar.

5 alimente minune ale sezonului de toamna!

Pentru a reusi sa ai parte de cat mai multi nutrienti si beneficii pentru sanatate, iti recomandam cinci dintre cele mai nutritive si potrivite alimente de toamna.

1. Mere

Merele se numara printre cele mai populare fructe ale sezonului de toamna datorita gustului dulce, dar si a efectelor benefice asupra sanatatii.

Merele pot fi consumate crude sau pot fi incorporate in tarte si prajituri. Este important insa, sa nu renuntam la coaja acestora deoarece aceasta contine flavonoiede, elemente ce ajuta la buna functionare a inimii. De asemenea, aceste fructe contin fibre, antioxidanti si Vitamina C, aceasta combinatie intarindu-ti sistemul imunitar in sezonul rece al anului.

Datorita indicelui glicemic scazut al merelor, zaharul natural al acestora va fi eliberat treptat in organism, astfel mentinand in limitele potrivite zaharul din sange si oferindu-ne senzatia de satietate pentru mai mult timp.

2. Dovleac

Dovleacul este, cu siguranta, produsul cel mai utilizat in timpul toamnei, in special datorita sarbatorii Halloween, cand acestia se transforma in motive pentru distractie. Insa, atunci cand dovleacul este consumat, devine si o adevarata sursa de sanatate.

Dovleacul este foarte bogat in potasiu, fier, fibre, Vitamina A si B. toate aceste elemente contribuind la pastrarea sanatatii organismului.

De asemenea, semintele de dovleac sunt si ele foarte populare datorita proprietatilor lor, acestea fiind o sursa naturala de magneziu, zinc si triptofan – responsabile de producerea serotoninei, unul dintre cei mai importanti factori in pastrarea bunei dispozitii.

3. Cartofii dulci

Cartofii dulci sunt in topul alimentelor nutritive ce pot fi consumate in lunile de toamna, avand un aport de elemente benefice mai insemnat decat in cazul cartofilor simpli.

Culoarea portocalie a cartofilor dulci indica prezenta beta-carotenilor, ce combat activitatea radicalilor liberi din organism si lupta impotriva virusilor. In plus, acestia contin o cantitate insemnata de Vitamina A si de fier.

Incearca sa ii gatesti la cuptor adaugand putin ulei de cocos, pentru a savura o masa delicioasa si extrem de bogata in nutrienti.

4. Varza de Bruxelles

Daca sunt gatite in mod correct, aceste legume pot avea un gust cu adevarat surprinzator, insa aceasta nu este singurul lucru ce le recomanda. Datorita faptului ca este o adevarata sursa de fibre, potasiu si Vitamina B, varza de Bruxelles ar trebui sa fie prezenta cat mai des in timpul meselor.

Aceste legume lupta si impotriva cancerului si a afectiunilor cronice, datorita fitochimicalelor si a antioxidantilor din compozitie.

5. Rodii

Una dintre bucuriile toamnei sunt rodiile, beneficiile acestora pentru sanatate fiind deja bine cunoscute. Rodiile sunt fructe extreme de sanatoase, avand de peste trei ori mai multi antioxidanti decat ceaiul verde sau vinul rosu.

Desi procesul de decojire poate parea putin mai complicat, semintele rodiei merita din plin efortul. Printre elementele nutritive importante ale acestora se mai numara: potasiu, Vitamina C, Vitamina B6 si fitochimicale.

Foto: Closeup of mini Pumpkins in a line from Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Trending news
Mai multe din health & diet