15 idei gresite pe care le auzim mereu despre diete si slabit

Fiecare dintre noi a auzit o groaza de „reguli” de dieta – de la mamele noastre, de la prieteni sau de pe internet.

15 idei gresite pe care le auzim mereu despre diete si slabit

Din pacate, multe dintre aceste reguli sunt bazate pe informatii false si ne pot chiar dauna, facandu-ne sa evitam alimente ce ne-ar aduce o multitudine de beneficii.

Grasimile te ingrasa

Depinde de felul de grasimi pe care le consumi, nu toate iti vor fi daunatoare. Grasimile din chipsuri, prajituri si fast food pot, intr-adevar, sa iti puna sanatatea in pericol. In schimb, exista si grasimi bune, precum cele din nuci, seminte, avocado si peste – acestea nu numai ca nu ingrasa atunci cand le mananci in cantitati corecte, dar, combinate cu alte alimente sanatoase, pot chiar sa te ajute sa slabesti sanatos.

Renunta la gustarile dintre mese

Obiceiul de a manca putin si des este o modalitate excelenta de a-ti controla foamea, potrivit nutritionistilor. Desigur, gustarile trebuie sa fie sanatoase, precum iaurt, nuci, seminte sau fructe. Acestea iti vor asigura un nivel constant de energie si nu vei mai ajunge sa mananci prea mult la o singura masa.

O calorie e o calorie, indiferent de sursa

Expertii spun ca nu toate caloriile sunt la fel. Calitatea lor variaza si poate avea efecte diferite asupra corpului, iar momentele in care le consumi conteaza la fel de mult. 50 de calorii dintr-un mar vor cauza reactii diferite in corp decat 50 de calorii dintr-o prajitura – acestea sunt cunoscute drept calorii „goale', care nu aduc nicio substanta nutritiva. Este important sa cunosti numarul de calorii pe care il consumi pentru a-ti controla portiile, insa nu este singurul factor de care trebuie sa tii cont pentru o dieta eficienta.

Consuma cat mai putini carbohidrati

Este adevarat ca excesul de carbohidrati procesati, cum se gasesc in paine alba, orez si paste, poate fi foarte daunator pentru sanatate si poate creste riscul unui accident cardiovascular. Insa nu exista dovezi ca fructele si legumele bogate in carbohidrati iti vor cauza la fel de multe probleme, deci le poti consuma cu incredere.

Consuma mai multe proteine

Din pacate, nici aceasta nu este cheia slabitului sanatos: corpul are nevoie de grasimi si carbohidrati la fel de mult precum are nevoie de proteine. Prin urmare, daca te concentrezi doar pe proteine, o sa pierzi elemente esentiale precum fibrele si alti antioxidanti prezenti in carbohidratii sanatosi. De asemenea, risti sa incluzi prea multe grasimi in dieta, deci trebuie sa pastrezi un echilibru intre cele trei.

Mananca mai putin gluten

Nu exista nicio dovada cum ca glutenul ar ingrasa in mod special. Problema este ca, in general, consumam prea multe cereale rafinate si produse cu faina alba. Renuntarea la gluten fara un motiv intemeiat poate sa-ti cauzeze o lipsa de nutrienti esentiali, precum fier, vitamina B12 sau magneziu.

Arzi mai multe calorii daca faci sport inainte de o masa

Numarul de calorii pe care le arzi la sala de sport nu difera, fie ca mananci sau nu inainte. In schimb, daca sari peste o masa inainte de exercitiul fizic, ai putea pierde din masa musculara. Nu te multumi nici cu o bautura energizanta, deoarece, chiar daca zaharul din ea iti va da mai multa energie, celelalte ingrediente s-ar putea sa te afecteze negativ. Prin urmare, cea mai buna solutie este sa mananci niste fructe dulci, cum ar fi bananele, piersicile sau mango. De asemenea, poti consuma o cantitate mica de ciocolata neagra inainte de sport, care iti va da energie si o senzatie de bine.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet