13 obiceiuri zilnice care te pot stresa fara sa realizezi

Perioadele aglomerate sunt stresante pentru oricine, dar, din cauza unor obiceiuri aparent inofensive, s-ar putea sa iti faci singura rau. Respira adanc si incearca sa te relaxezi.

13 obiceiuri zilnice care te pot stresa fara sa realizezi

S-ar putea sa fii stresata pentru ca…

1. Nu ai ras astazi

Daca nu iti amintesti cand a fost ultima data cand ai ras cu lacrimi, ar trebui sa incepi sa te gandesti mai bine la viata ta. In urma cercetarilor s-a dovedit ca rasul reduce stresul, stimuleaza fluxul sanguin, relaxeaza muschii, ajuta la mentinerea unui sistem imunitar sanatos si calmeaza durerea. Asadar, incearca sa razi mai des, fie ca te uiti la un film amuzant, fie ca vorbesti cu prietenii.

2. Nu iti folosesti abonamentul la sala

Intr-un studiu realizat pe soareci, s-a demonstrat ca cei care erau mai activi si-au revenit mai usor dupa ce au fost introdusi intr-o apa rece, ceea ce arata abilitatea creierului de a se adapta stresului atunci cand corpul a fost supus efortului fizic. Un program stabil de exercitii – cu alte cuvinte nu doar atunci cand ai chef sau nu ai altceva de facut – te poate ajuta sa te relaxezi mai usor. In plus, vei arata mai bine.

3. Nu asculti muzica potrivita

Numeroase studii au aratat beneficiile relaxante ale muzicii. Fiecare persoana are, insa, genul preferat de muzica. Profesorul tau de pian poate se relaxeaza pe Debussy, dar poate pentru tine relaxant este sa asculti The Cranberries. Incearca sa identifici ce muzica te ajuta sa te relaxezi cel mai bine.

4. Ai lasat chiuveta plina de vase murdare pentru „maine'

Incearca sa iti analizezi comportamentul atunci cand vine vorba de curatenie. Erai cumva „acea' colega de camera mereu dezordonata? Nu e nimic socant pentru tine in a gasi o coaja veche de banana sub un teanc de hartii sau oferte promotionale vechi pe masa? Ai o colectie de pixuri stricate in geanta? Sa iti pastrezi spatiul de langa tine curat poate nu este neaparat un remediu pentru anxietate, dar exista dovezi cum ca ar putea ajuta la reducerea stresului.

5. Nu ai parte de suficient sex

Daca iti faci multe griji despre orice, s-ar putea sa nu te fi gandit prea mult la aceasta tema, desi ar trebui! Este cea mai distractiva metoda de a scapa de stres. Da, sexul nu este doar un exercitiu fizic bun, te poate ajuta si sa te relaxezi.

6. Ai probleme de respiratie

Respiratia rapida este un raspuns natural la factorii de stres, dar este bine sa incerci sa controlezi hiperventilatia daca nu este vorba de ceva cu adevarat important. Gaseste exercitii de respiratie care ti se potrivesc si aminteste-ti sa le pui in practica atunci cand ai o perioada stresanta.

7. Incerci sa te confrunti cu factorii de stres

Desi este un efort curajos, incearca sa eviti lucrurile care te streseaza foarte tare. Nu iti place aglomeratia atunci cand mergi la cumparaturi? Incearca atunci sa gasesti un moment al zilei, eventual dimineata, in care magazinele sunt mai libere. Daca sunt persoane care te deranjeaza si nu iti face placere sa vorbesti cu ele, incearca sa le eviti, va fi mai bine pentru tine.

8. Nu ai spus nimic frumos despre tine

Cercetarile au aratat ca repetarea unor asigurari precum „totul va fi bine' ajuta la reducerea anxietatii. Creierul este un instrument puternic, foloseste-l.

9. Nu dormi bine

Daca este 4:32 si stii ca va trebui sa te dezlipesti de pat in cateva ore sa te duci la job, renunta la Netflix. Nu ai timp pentru inca un episod. Pastreaza un program sanatos de somn si in felul asta te vei proteja de boli de inima, de cateva tipuri de cancer si alte probleme cronice iar in acelasi timp vei fi mai multumita de tine si de viata ta.

10. Pentru tine, gestionarea timpului este mai degraba un obiectiv pentru viitor decat realitatea

In cazul in care numarul lucrurilor pe care le ai de facut in fiecare zi este coplesitor, incearca sa ai grija cat timp aloci fiecarei sarcini. Planificarea fiecarei zile si prioritizarea lucrurilor pe care le ai de facut te pot ajuta sa gestionezi mai bine timpul si vei simti ca ai mai mult control asupra vietii tale. Daca pierderea timpului pe internet este slabiciunea ta, poti folosi o extensie a browserului Chrome pentru a afla cat timp stai pe fiecare site.

11. Spui „da' prea des

Din cand in cand este ok sa spui „nu' pentru a-ti usura sarcinile atunci cand vine vorba de responsabilitati personale. Nu, nu o poti duce pe verisoara ta la aeroport, pentru ca ai o cina planuita de cateva saptamani. Nu, nu poti face un tort de fructe pentru petrecerea companiei, pentru ca ti-ar lua prea mult timp.

12. Esti lipita de telefon

Inceteaza. Inceteaza sa tot verifici. Vei fi bine. Cercetarile au aratat ca presiunea de a fi intotdeauna disponibila sa raspunzi la e-mailuri, mesaje, apeluri si sa stii mereu ce se intampla, poate fi prea mare. E posibil sa iti doresti sa faci un efort si sa inchizi telefonul si computerul pentru o anumita perioada de timp in fiecare zi.

13. Tocmai ce ai atins un obiectiv major

… dar dintr-un motiv sau altul inca iti faci griji. Oh! (Putem sa speram totusi ca tot iti atingi obiectivele zi de zi). Cercetarile in randul studentilor au aratat ca obiectivele comune – lucruri de care pot beneficia si altii impreuna cu tine – reduc mai mult anxietatea de dupa reusita decat cele legate de propria persoana. Cu alte cuvinte, fii o persoana mai buna si s-ar putea sa te simti si mai bine.

Bonus: Daca ai nevoie de mai multa relaxare poti mesteca guma, te poti juca cu un catel sau poti savura un ceai.

Text: Georgiana Livadaru

Foto: Imaxtree

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet