11 pasi pentru a ajunge la greutatea pe care ti-o doresti

Pantalonii tai preferati nu mint. Daca ai avut o perioada in care poate ai abuzat de tot felul de bunatati culinare, a venit momentul sa te cantaresti.

11 pasi pentru a ajunge la greutatea pe care ti-o doresti

In cazul in care rezultatul nu te multumeste, ti-am pregatit un ghid cu 11 pasi care te vor aduce mai aproape de greutatea la care visezi.

1. Schimba numarul de calorii pe care il consumi zilnic

Pentru a slabi trebuie sa micsorezi cantitatea de calorii. Jumatate de kilogram inseamna in jur de 3500 de calorii, ceea ce inseamna 500 de calorii pentru fiecare zi. Pentru a slabi sanatos este bine sa vorbesti cu un nutritionist pentru a afla de cate calorii ai tu nevoie zilnic, dar nu consuma mai putin de 1200, deoarece iti va incetini metabolismul.

2. Monitorizeaza numarul lor

Incearca sa ai grija mereu la alimente. Uita-te mereu la ingrediente si la numarul de calorii si trece-le intr-un jurnal sau intr-o aplicatie. Noteaza absolut tot ce mananci, chiar si acele bomboane micute pe care le-ai luat de pe biroul colegei tale conteaza. Cantareste-te o data sau de doua ori pe saptamana pentru a observa evolutia ta.

3. Masoara

Asigura-te ca ai in bucatarie cani si linguri de masura si vase gradate. La inceput va trebui sa cantaresti totul, chiar si laptele pentru cereale, insa dupa o perioada te vei obisnui cu cantitatile si le vei putea estima corect.

4. Mananca de cinci ori pe zi

Pentru a preveni acea stare de foame, incearca sa mananci trei mese principale si doua gustari zilnic la un interval de 2-3 ore. De exemplu, poti servi micul dejun la ora 7, o gustare la ora 9, la 12:30 pranzul, la 15:30 o gustare si cina, seara, la 18:30. Nu renunta la niciuna din mese sau gustari pentru a reduce caloriile, deoarece iti va incetini metabolismul si te vei ingrasa. Daca seara nu te culci foarte devreme, poti lua inca o gustare, dar incearca sa fie inainte cu 2 ore de momentul culcarii, pentru a lasa sistemul digestiv sa functioneze.

5. Alimentatia

Incearca la fiecare masa sa ai o cantitate potrivita de proteine, fibre si carbohidrati. Micul dejun, pranzul si cina pot avea intre 300 si 500 de calorii fiecare, iar gustarile in jur de 150. Este recomandat ca masa de pranz sa fie cea mai bogata pentru a avea suficient timp sa consumi toate acele calorii.

6. Inlocuieste unele alimente

Ca sa renunti la calorii, incearca sa inlocuiesti unele alimente: renunta la sucurile acidulate in favoarea apei, pune o singura felie de branza in loc de doua pentru sandwich-uri, foloseste carnea de curcan in locul celei de vita pentru burgeri.

7. Pregateste-ti meniul

Senzatia de foame este un adevarat inamic atunci cand incerci sa slabesti, iar pentru a te impiedica sa mananci prajituri atunci cand vrei o gustare, incearca sa iti pregatesti un meniu. Noteaza tot ce vei manca intr-o saptamana si impacheteaza-ti totul pe zile.

8. Fa miscare

Regimul alimentar sanatos reprezinta doar o parte din procesul de slabire. Cealalta parte este sportul. Pentru a arde caloriile, incearca sa incluzi in rutina ta cate 60 de minute de antrenament fizic de cinci ori pe saptamana. Poti alerga, inota si poti participa la clasele speciale de intensitate mare. Nu uita de stretching pentru a relaxa muschii.

9. Seteaza-ti obiective mici si sarbatoreste atunci cand le atingi

Slabitul este o calatorie lunga, asa ca stabilirea unor obiective mai mici de-a lungul timpului te poate ajuta. Gaseste modalitati sanatoase de a sarbatori fiecare reusita. De exemplu, iti poti face un masaj profesional dupa 10 antrenamente sau iti poti cumpara un top nou de sport dupa ce slabesti 2 kilograme.

10. Incearca sa iti dai seama de unele lucruri mai dure

In primul rand, dietele nu sunt o solutie. Nu exista nicio dieta si niciun aliment care te poate ajuta sa slabesti miraculos. Orice pare prea restrictiv sau nesanatos trebuie evitat. Incearca sa gasesti o alimentatie sanatoasa pe care o poti alege pentru toata viata. In al doilea rand, daca dupa ce ai reusit sa slabesti te intorci la vechile obiceiuri, este foarte posibil sa te ingrasi chiar mai mult.

11. Ai rabdare si aminteste-ti de ce faci asta

Sa ajungi la greutatea ideala poate dura destul de mult, mai ales ca in mod sanatos poti slabi aproximativ un kilogram pe saptamana. Incearca sa ai rabdare si sa rezisti tentatiilor. Pe termen lung, vei fi mai multumita de tine si de eforturile tale.

Vezi care e greutatea ideala pentru tine!

Text: Georgiana Livadaru

Foto: Arhiva Revistei ELLE

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet