10 pasi pentru a preveni indigestia

Am baga mana in foc ca nu exista cineva care sa nu se fi confruntat cu agasanta senzatie de balonare, crampe abdominale sau indigestie! E timpul sa invatam cateva regulile pe care trebuie sa le respectam ca sa prevenim aceste probleme atat de sacaitoare.

10 pasi pentru a preveni indigestia

La inceput de an, in loc de diete de detoxifiere drastice si regimuri de slabire draconice, am decis ca e timpul sa invatam 10 reguli simple care ne garanteaza o permanenta stare de bine. Respecta si tu acesti pasi pentru o mai buna functionare a sistemului digestiv si vei vedea rezultatele: te vei simti mai supla pe zi ce trece.

Trucuri si pasi pentru a preveni indigestia:

1. Creste consumul de fibre.

Rrecomandate deopotriva de medici si nutritionisti, fibrele trebuie sa se regaseasca in alimentatia ta de zi cu zi (multe dintre studiile recente arata ca o dieta bazata pe fibre poate preveni diabetul, bolile cardiace, hemoroizii, cancerul colorectal etc). Ce sa pui pe lista de cumparaturi? Fructele, legumele, cerealele integrale si oleaginoasele crude, asa cum sunt migdalele, cajuul sau nucile macadamia.

2. Bea apa din plin.

Daca ar fi un singur lucru pe care ar trebui sa il faci pentru a te bucura de o stare de bine, o piele perfect hidratata, un abdomen plat si luni de zile fara migrene… ai tine cont de el? Ei bine, cei doi litri de apa pe zi iti vor garanta toate cele de mai sus. In plus, consumul de apa ajuta la eliminarea toxinelor din organism si la o buna absorbtie a mineralelor, vitaminelor si nutrientilor din alimentele pe care le consumi.

3. Evita alimentele care provoaca balonare: dulciuri, fainoase, bauturi acidulate.

Chiar si unele dintre cele mai populare legume (cartofii, broccoli, varza, fasolea sau conopida) pot fi responsabile pentru aceste neplaceri asa ca trebuie sa observi cum reactioneaza corpul tau atunci cand le mananci si sa reduci dupa caz consumul lor.

Dacă nu ai probleme de balonare, poți face o conopida pane!

4. Mesteca bine mancarea.

Stim, uneori suntem atat de presati de timp ca masa devine o activitate contracronometru: mancam in picioare sau in fata calculatorului, rontaim intre mese etc. Nimic mai gresit! Masticatia este primul proces al digestiei: cu cat procesul de masticatie este mai lung, cu atat corpul nostru genereaza mai multa saliva si implicit mai multe enzime – acestea ajuta la o mai buna absorbtie a vitaminelor si mineralelor.

5. Nu manca mai mult decat ai nevoie.

Felul intai, felul doi, desert, ba chiar si cateva aperitive: da, am fost invatati sa mancam prea mult la o singura masa. Si chiar si acum cand nu avem timp sa gatim toate aceste mese suplinim totul cu mici gustari (nesanatoase!) pe parcursul zilei. O masa prea copioasa obliga stomacul sa produca din ce in ce mai mult acid pentru a ajuta la procesarea si digestia mancarii, ceea ce conduce negresit la dureri abdominale si indigestie. Solutia? Comanda-ti doar un fel de mancare si savureaza-l inghititura cu inghititura: vei fi surprinsa cat de repede te vei satura!

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Mai multe din health & diet