10 obiceiuri sanatoase pe care fiecare femeie trebuie sa le adopte

Pentru ca nu orice femeie poate sa gateasca preparate organice in fiecare seara, sa ajunga la sala in fiecare dimineata la 7 sau sa puna bani deoparte fara micile scapari aferente,trebuie sa afli ca poti sa iti creezi obiceiuri sanatoase, care nu necesita atat de multa disciplina si stapanire de sine.

10 obiceiuri sanatoase pe care fiecare femeie trebuie sa le adopte

Fie ca vrei sa adopti doar cateva, fie iti doresti ca toate sa faca parte din rutina ta,  iata care sunt cele 10 obiceiuri sanatoase, pe care fiecare femeie ar trebui sa le aiba.

1. Ia-o de la capat in fiecare zi. Poate suna ca un cliseu, insa fiecare zi ar trebui sa reprezinte un nou inceput pentru tine. Te-ai certat cu iubitul/mama/seful tau ieri? Ai avut o zi groaznica la munca si ai adormit cu gandul la asta? Nu ti-a placut modul in care prietenii tai te-au ironizat aseara? Astazi e o zi noua si abordarea ta ar trebui sa fie la fel de proaspata. Fie decizi sa rezolvi problema daca e importanta, fie mergi mai departe in cazul in care este ceva minor. Vei fi surprinsa cat de mult iti poate schimba un somn odihnitor perspectiva si cat de nesemnificative vor deveni lucrurile ce te framantau cu o seara in urma.

2. Redu consumul de carne. Stiai ca prin renuntarea la consumul de carne intr-o singura zi a saptamanii iti poti scadea dramatic riscul de boli cardiovasculare cu 19%? O dieta ce contine o cantitate mare de carne rosie si alte tipuri de carne procesata vine la pachet cu diabetul, obezitatea si alte probleme de sanatate. Ca sa nu mai vorbim de impactul pe care il are asupra mediului. Fa-ti o favoare si dedica macar o zi pe saptamana consumului de fructe si legume proaspete –poti sa ii spui Meatless Monday!

3. Ia suplimente de clorofila lichida. O cura cu clorofila detoxifica si alcalinizeaza organismul solicitat de o alimentatie preponderent pe baza de carne si alimente nesanatoase. Cea mai intensa actiune a clorofilei asupra organismului uman se exercita la nivelul sangelui, prin eliminarea toxinelor si compensarea carentelor de minerale si vitamine, ajutand astfel la redobandirea echilibrului acestor elemente in corp. Dietele bogate in alimente nesanatoase schimba pH-ul natural al corpului, facandu-l mai acid, ceea ce duce, printre altele, la insomnie si ingrasare. Substantele alcaline, precum clorofila, actioneaza ca un antidot pentru aciditate, fiind ideale pentru reglarea pH-ului.

4. Redecoreaza-ti casa. Lucrurile mici pot face o diferenta imensa pentru bunastarea ta, astfel incat cu un pic de timp si bani iti poti transforma casa intr-un loc mult mai confortabil si primitor. Pentru inceput, inlocuieste becurile cu lumina galbena intunecata cu unele ce emit lumina alba sau cele care imita lumina naturala. Peretii complet albi pot fi cam deprimanti, iar vopseaua e una din cele mai ieftine moduri de a schimba complet un spatiu, asadar gaseste o nuanta ce iti place si petrece un weekend zugravindu-ti peretii. Adauga cateva covoare noi, atarna lucruri pe pereti si decoreaza-ti biroul sau masuta de cafea cu flori proaspete si vei simti cu siguranta o schimbare in starea ta de spirit.

5. Nu incerca sa tii pasul cu cei din jur. Sa tii pasul cu celebritatile sau prietena care are intotdeauna pantofii sau geanta must-have ale sezonului este un joc destul de periculos pentru portofelul tau, si totodata unul ce va dauna stimei de sine. Nimeni nu isi foloseste toate functiile smartphone-ului pe care il are si cu siguranra nimeni nu urmareste toate canalele TV pentru care plateste abonament lunar. Ai nevoie de o masina ca sa ajungi la munca, dar nu de una de lux sau de un SUV. Casele mari, gadgeturile scumpe si tratamentele cosmetice te fac sa te simti bine, dar in realitate nu sunt atat de necesare dintr-o perspectiva practica, si te fac sa te simti fericita doar pentru o perioada scurta de timp, mai exact pana la aparitia urmatorului must-have.

6. Asculta-ti corpul. Te simti obosita, lipsita de energie, poate chiar deprimata? Se spune ca durerea este modul corpului tau de a-ti transmite ca ceva este in neregula. Asta nu inseamna ca fiecare neplacere sau schimbare in corpul tau este ceva serios – majoritatea nu sunt – dar incearca sa fii mai in armonie cu corpul tau. Daca simti ca ceva nu este in regula, nu evita sa te duci la medic, e mult mai bine sa stii acum ce e de facut decat sa iti faci griji constant. Fa-ti analizele in mod regulat si fii mai atenta la ceea ce incearca sa iti transmita corpul tau .

7. Petrece mai putin timp pe social media.Conform studiilor recente, se pare ca dependenta noastra de social media ne face mai singuri, narcisisti si depresivi ca niciodata.Un motiv suficient de bun pentru a-ti limita timpul petrecut pe Facebook, Instagram si Pinterest. Ai sa observi cum nu vei mai suferi de anxietate, stima de sine iti va creste, iar tu vei deveni tot mai productiva. Toate aceste retele sociale ne fac de fapt mult mai detasati de realitatea curenta si mai putin conectati cu cei din jur. Mesajele text si tweet-urile sunt unele dintre cele mai impersonale moduri in care poti comunica cu cei dragi si, acum ca ai reusit sa lasi telefonul jos pentru 30 minute, nu ar fi mai bine sa te vezi cu o prietena cu care nu ai mai vorbit de mult?

8. Dormi suficient. Somnul este esential atat pentru sanatatea noastra mentala cat si cea fizica, si lipsa acestuia poate avea efecte majore si imediate. Asociatia Pshihologilor Americani sustine ca iritabilitatea si schimbarile bruste de dispozitie sunt primele simptome cu care o persoana se confrunta daca nu doarme suficient. Daca dupa aceste semnale de alarma nu te odihnesti, risti sa devii apatica si te vei confrunta cu pierderi de memorie si o incapacitate de multitasking. Pentru a evita aceste neplaceri, ar fi ideal sa dormi in jur de 7-8 ore pe noapte, intr-0 camera usor racoroasa si intunecata.

9. Spala-te pe maini. Suna evident si probabil ai auzit astea de destule ori cand erai mai mica, insa spalatul pe maini continua sa fie cea mai buna cale de a evita sa te imbolnavesti. Purtam cu totii milioane de microbi pe mainile noastre. Multi dintre acestia sunt inofensivi, intr-adevar, dar ii poti lua cu usurinta pe cei ce cauzeaza raceli sau gripa. Cand uitam sa ne spalam pe maini, sau nu le spalam suficient, putem sa raspandim acesti germeni cu usurinta. Foloseste apa calduta si sapun pentru cel putin 15 secunde. Pentru o protectie sporita, e recomandat sa folosim un servetel de hartie cand deschidem usa de la baie dupa ce ne spalam.

10. Comunica asertiv. Unul dintre cele mai nesanatoase obiceiuri pe care o femeie le poate avea este sa evite sa isi exprime nemultumirea din teama de a parea prea agresiva. Nu iti place modul in care a decurs o intalnire de serviciu? Programeaza o discutie cu seful tau si exprima-ti punctul de vedere. Incearca sa renunti la atitudinea defensiva si pastreaza-ti calmul, dar fii ferma si hotarata. Procedeaza la fel si in viata ta personala – oricat de mult ne-am dori asta, barbatii inca nu pot sa ne citeasca gandurile!

Text: Vanessa Ciudin
Foto:

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Mai multe din health & diet