10 gustări sănătoase pe care le poți consuma seara

Cu toții am încercat măcar o dată să ne abținem din a mânca seara, cu toate că organismul nostru își manifesta nevoia. Ceea ce trebuie să știi este că poți lua gustări seara, dar acestea să nu depășească 200 de calorii.

10 gustări sănătoase pe care le poți consuma seara

Această listă reprezintă câteva idei pentru niște gustări sănătoase care să nu îți afecteze dieta, dar nici sănătatea organismului și somnul.

Fisticul

Fisticul ajută la menținerea nivelului de melotinină necesar somnului. O porție de 28 de grame de fistic conține 160 de calorii și în jur de 6,5 mg de melatonină.

Ouăle

Pot fi folosite într-o varietate de gustări, dar depinde de cât timp și efort ai vrea să depui pentru a le găti. Se găsesc o multitudine de rețete online pe care le poți încerca, cum ar fi salate de ouă sau brioșe cu ouă.

Smoothie cu proteine

Consumul gustărilor bogate în proteine înainte de somn poate ajuta la repararea masei musculare și la încetinirea îmbătrănirii masei musculare. De exemplu, un amestec de 240 ml de lapte slab în grăsime și 110 grame de ananas conține doar 160 de calorii și este un smoothie potrivit pentru seară.

Biscuiți din cereale integrale și brânză

Gustările care oferă un echilibru între carbohidrați și proteine cum ar fi biscuiții din cerealele integrale și brânză asigură menținerea nivelului de zahăr în sânge.

Edamame (boabe necoapte de soia)

Edamamele pot fi gătite proaspete sau congelate. Pentru o simplă gustare de seară, pot fi gătite decojite, cu puțină sare și piper. O porție conține 150 de calorii. Sunt o sursă importantă de proteine.

Semințele de dovleac

Sunt bogate în triptofan, unul din 8 aminoacizi esențiali organismului nostru. Dacă mănânci și alte surse de carbohidrați, cum ar fi mărul, alături de semințele de dovleac, îți încurajezi corpul să ghideze triptofanul din semințe către creier care va produce melatonina necesară reglării somnului.

Amestecul de fructe uscate

Fructele uscate, nucile și semințele sunt alegerea cea mai sănătoasă. Furnizează grăsimi sănătoase, vitamina B și minerale care induc un somn linistit.

Căpșuni și brânză Brie

Dacă vrei să optezi pentru o gustare slabă în calorii, caută căpșuni proaspete. Acestea au o bogată sursă de vitamina C și melatonină. O porție de 166 de grame de căpșuni feliate conține doar 53 de calorii, iar limita pentru o gustare de seară este de 200. Așadar, te poți bucura de 2 porții de căpșuni.

Poți opta pentru o cremă de brânză dulce Brie cu căpșuni. Acest tip de brânză conține doar 94 de calorii și este destul pentru a-ți potoli foamea.

Tartă de cireșe

Câteva studii au sugerat că această gustare te-ar ajuta să dormi mai bine. Mai mult decât atât, tarta are beneficii antiinflamatoare și poate oferi protecție împotriva bolilor de inimă și a artritei.

Banană cu unt de arahide

O banană înmuiată în unt de arahide este benefică dacă vrei să adormi mai devreme. Pe lângă sursa importantă de potasiu, banana conține și serotoninp, o substanță care acționează asupra somnului.
Untul de arahide conține magneziu care ajută la îmbunătățirea calității somnului.

Citește și:
Motivele ciudate pentru care revii mereu la aceeași greutate

Text: Andreea Burghelea
Foto: Instagram.com/carodaur

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Noizz
Psychologies
Mai multe din health & diet