Dries Van Noten

Numit de catre revista New York Times, “unul dintre cei mai cerebrali designeri de moda”, designerul belgian Dries Van Noten, al carui stil excentric a avut de suferit in lunga perioada a modei minimaliste la inceputul anilor 90, revine in forta in 2000 cand se bucura de un real succes.

Dries Van Noten

Nascut in 1958, la Antwerp, face parte din a treia generatie din familia de croitori: bunicul sau, in perioada interbelica transforma hainele second hand si introduce conceptul de pret a porter.In 1970, tatal sau isi deshide un boutique urmat da un alt magazin cu haine ale unor designeri precum Ungaro, Ferragamo, Zegna.

In 1976, la varsta de 18 ani, Dries urmeaza cursurile de design vestimentar la prestigioasa Academie din Antwerp.In timpul studiilor,Van Noten lucra ca designer freelancer. Dupa absolvire, a continuat sa lucreze ca freelancer pana la prima sa colectie de blazere, fuste si pantaloni. Succesul colectiei a fost iminent,in 1986, colectia fiind cumparata de magazine de renume precum Barneys(New York), Pauw(Amsterdam)si Whistles(Londra).
In luna septembrie a aceluiasi an, si-a deschis primul boutique, unde si-a vandut colectiile pentru el si ea, care initial erau facute din acelasi material.
In 1989, renunta la modestul boutique pentru o locatie mult mai impunatoare, ironia face ca aceasta cladire cu trei etaje, din 1831 a apartinut celui mai mare competitor al bunicului sau. El o restaureaza si ii pastreaza pana si numele “Het Modepaleis”. Aici se gasesc ambele colectii feminine si masculine cat si accesoriile.
Compania ia amploare si se extinde rapid, urmatorul pas fiind Paris si nu oriunde, ci chiar intr-o fosta galerie de arta din inima cartierului Marais, unde designerul isi deschide un showroom si un centru de presa.
O noua era incepe pentru Dries, cand 1991,isi prezinta la Paris colectie masculine pret a porter.
In iulie 2000, Dries Van Noten se muta intr-un depozit de 60.000 de metri patrati in Godefriduskaai, Antwerp, care a gazduit trupele germane si aliatii in timpul celui de-al doilea razboi mondial.Aceasta cladire industriala de 6 etaje este impartita in showroom, design, marketing, productie, contabilitate, departamentul de distributie si arhiva.

In ianuarie 2007, isi deschide primul boutique in Paris, intr-o bibliotca veche din secolul 17,pe nume Quai Malaquais, pe care o restaureaza cu aceeasi placere.

In martie 2009, un nou boutique va fi deschis in Tokyo.

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din fashion