Despre lucruri frumoase cu Anca Bartha

Anca Bartha iubeste frumosul, ii place sa se inconjoare de lucruri extraordinare si se implica mereu in proiecte care pot imbunatati si imbogati locuri si oameni.

Despre lucruri frumoase cu Anca Bartha

Anca Bartha este o femeie puternica si stie exact ce vrea, astfel ca am descoperit Bell?Agio sub forma unui concept foarte clar, care nu creeaza deloc confuzii – este dedicat oamenilor care isi doresc sa faca din casa lor un camin confortabil si luxos. La Bell’Agio esti provocat sa iti personalizezi spatiul in care traiesti, sa il faci unic si sa ii dai astfel valoare.

Cum s-a nascut ideea Bell’Agio?
Din vizitele pe care le-am facut in diversele capitale ale lumii, unde am vazut ca fiecare oras are un department store de referinta, un fel de shopping landmark, si mai ales din dorinta de a reinvia si la Bucuresti aceasta traditie, care exista inca din 1885, cand primul "Printemps" a fost deschis aici, urmat in 1927 de Galeriile Lafayette.

In primul rand, ne-a marcat modelul american, unde notiunea de department store este ridicata la nivel de industrie si unde exemplele sunt numeroase: Berndorg Goodman la New York, Marshal Fields la Chicago sau nume care s-au dezvoltat in timp in lanturi puternice de retail, cum ar fi Saks 5th Avenue, Bloomingdales, Neiman Marcus, Nordstrom, Macy’s si exemplele pot continua.

Si Europa are o traditie in acest domeniu, iar Printemps si Galleries Lafayette in Franta sau Harrods si Selfridges in Anglia sunt numai cateva dintre numele care ne-au servit ca exemplu.

Din intregul concept "Lafayette", de ce ai ales sa deschizi mai intai zona dedicata casei?

Pentru a raspunde la aceasta intrebare, trebuie sa fac putin o istorie a societatii. Fondata in 2003 de un grup international de investitori, care combina spiritul intreprinzator american cu experienta in retail elvetiana si gustul pentru moda italian, Home Art Galleria – societatea care exploateaza brandul Bell’Agio – hotaraste sa profite de oportunitatile de afa­ceri oferite de piata est-europeana si angajeaza o echipa de experti pentru realizarea unui studiu asupra pietei de retail romanesti si a posibilitatii de deschidere a unui Landmark Department Store in Romania.

In 2004 se iveste posibilitatea preluarii unei afa­ceri care prevedea deschiderea unui magazin de bricolaj in locatia actuala a Bell’Agio Casa. Proiectul si studiile de piata erau deja foarte avansate pentru un magazin pentru casa, astfel incat solutia adaptarii conceptului si a cresterii in calitate pentru obtinerea unui produs de lux a venit natural. Piata romaneasca de real estate era in plina expansiune, si chiar daca astazi toata lumea vorbeste de criza, noi avem incredere in aceasta piata si suntem convinsi ca acum, in momente dificile, mai mult ca oricand, romanii vor investi in valori sigure, iar casa este una dintre acestea.

In plus, 2004 este anul cand pe piata europeana au aparut Lafayette Maison si Prin­temps Maison, doua concept store de referinta pentru noi, atat prin dimensiune, cat si prin cali­tate si mix de branduri. Au trecut 5 ani de atunci, si cele doua magazine pariziene si-au dovedit legitimitatea si suprematia pe piata europeana, si chiar daca Bucurestiul nu este inca Paris, suntem optimisti in privinta reusitei conceptului Bell’Agio in Romania.

Cine sunt designerii si arhitectii care au contribuit la amenajarea spa­tiului?

Este un lucru de echipa, o echipa internationala in care fiecare si-a adus nu numai contributia sa pro­fesionala in domeniul in care este specialist, dar si acel personal touch care face din acest loc un spatiu unic, in care se imbina – noi zicem armonios – stiluri si atmosfere diferite: Guido Resia (Studio Moda Milano) a coordonat alegerea brandurilor si mixul de produse in general; Maurice Calanca (Groupe Manor Elvetia), avand o experienta de peste 30 de ani in retail, a realizat harta practica a magazi­nului, pe zone si sectoare, fluxuri de clienti etc.; Rosalind Walshe, designer britanic care a lucrat peste 12 ani in America cu nume mari ale modei – Calvin Klein, Tommy Hilfiger, Liz Claiborne – s-a ocupat de amenajare si merchandising; iar arh. Adina Dinescu – specialist in monumente istorice – a coordonat restaurarea sitului, clasat, de altfel, monument de arhitectura industriala.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din elle decoration