Top 10 alimente pentru unghii si un par mai sanatos

Iata care sunt cele mai bune alimente pe care sa le consumi daca vrei ca parul si unghiile tale sa fie perfecte.

Top 10 alimente pentru unghii si un par mai sanatos

Toate ne dorim sa aratam bine, sa avem parul stralucitor si unghiile frumoase si sanatoase. Pentru ca acest lucru sa fie posibil, trebuie sa avem grija de alimentatia noastra. Uite ce ar trebui sa consumi.

Proteina din zer

Parul are nevoie de proteine pentru a putea produce cheratina, care intareste firul de par. Daca nu ii oferim cantitatea necesara, acesta incepe sa isi piarda stralucirea si sa se rareasca. Incearca sa adaugi o lingura de zer in piureul de fructe pe care ar trebui sa il consumi dimineata. In plus, proteina din zer te ajuta sa iti controlezi si apetitul.

Carne rosie

O friptura suculenta nu contine doar proteine, dar si fier, care este important pentru sanatatea parului si a unghiilor. Lipsa de fier din organism este asociata in general cu bolile unghiilor si cu anemia. Bineinteles, nu trebuie sa mananci friptura zilnic dar, din cand in cand, este o alegere buna.

Coacaze

Antioxidantii sunt cei care protejeaza celulele organismului impotriva deteriorarii cauzate de radicalii liberi. Aceasta deteriorare creste numarul hormonilor de stres si riscul inflamatiilor, care afecteaza toate celulele, inclusiv pe cele ale unghiilor si ale parului. Dintre toate fructele, acestea au cel mai importante proprietati antioxidante.

Migdale

Nu sunt doar o sursa de proteine, dar contin si magneziu, care mentine sanatatea parului si a unghiilor. Magneziul este considerat un mineral antistres natural, cu rol semnificativ in combaterea caderii parului. Cresterea inceata a unghiilor poate fi un semn al lipsei de magneziu in corp.

Bere

Berea este una dintre cele mai bogate surse de siliciu din dieta ta. Siliciul este un mineral care imbunatateste circulatia in zona scalpului, ajuta la cresterea parului si intareste unghiile fragile. Expertii recomanda femeilor sa bea o bere in fiecare zi, iar barbatilor doua.

Stridii

Zincul este necesar multor procese biologice, inclusiv celor responsabile pentru sanatatea unghiilor si parului tau. Daca nu esti incantata de stridii, atunci le-ai putea inlocui cu carnea de vita sau de pui, cereale sau fasole.

Lapte

Este recomandat consumul zilnic de lapte, deoarece calciul si vitamina D sunt elementele cheie pentru un par si unghii sanatoase. In plus, vitamina D ajuta la regenerarea parului si la absorbtia de calciu in organism. Consumul de lapte imbogatit cu vitamina D ar putea fi un supliment alimentar mai important decat ai tinde sa crezi.

Oua

Ouale sunt o importanta sursa de proteine, de vitamina D si biotina. Biotina este un complex de vitamine B, cu rol important in producerea cheratinei. Deficienta de biotina duce la caderea parului si la ruperea unghiilor.

Somon

La fel ca si ouale, somonul este o alta sursa importanta de biotina si proteine, dar contine in plus omega 3 si acizi grasi, substante care reduc inflamatiile si imbunatatesc aspectul si sanatatea tenului. Nu uita ca si scalpul tau tot de piele este acoperit. Omega 3, prin reducerea inflamatiilor, imbunatateste starea unghiilor.

Nuci braziliene

Deficitul de seleniu are o stransa legatura cu parul rar. Seleniul ajuta la protejarea impotriva stresului oxidativ. Consuma sase sau opt alune braziliene si acoperi aproximativ 80% din cantitatea zilnica recomandata.

Text: Claudia Covatariu
Foto: Imaxtree

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din beauty