Summer body – ghidul pentru un corp de vis

Mai e foarte putin si va trebui sa defilezi in bikini! Ca sa fii o adevarata aparitie pe plaja in acest sezon, ELLE ti-a pregatit un ghid complet pentru un corp de vis...

Summer body – ghidul pentru un corp de vis

Cand Gwyneth Paltrow trebuie sa arate spectaculos in rochie de seara pe covorul rosu, sau cand Kate Moss trebuie sa se pregateasca de un shooting, ambele apeleaza la detoxifiere, diete speciale si la impachetari miraculoase pentru o piele ferma si stralucitoare. OK, poate ca tu nu vei merge chiar la o decernare de premii Oscar, dar o aparitie pe plaja poate fi la fel de importanta. Plaja este ca un covor rosu: cand pasesti pe ea, toate privirile sunt atintite asupra ta, iar ochii vigilenti ai celor din jur cauta un cusur, o imperfectiune, o gropita cauzata de ce­lulita pe coapse sau 2 cm in plus pe talie… Pentru ca, la lumina puternica a soarelui (ca si la cea a reflectoarelor), esti complet expusa!

Detoxifierea organismului

In cartea Dr. Joshis Holistic Detox: 21 Days to Healthier, Slimmer You-For Life, autorul afirma ca cel mai important lucru este sa-ti cunosti inamicul (adica acele alimente care iti fac rau): alcool, carne rosie (uita de ea), faina alba, gluten (No way!), cafea, zahar sau ciocolata (Dream on!). Iti va fi greu, dar daca vedetele jura ca functioneaza, atunci un corp svelt si tonifiat nu trebuie sa fie o utopie nici pentru tine. „Garantez ca dupa cura de detoxifiere de 21 de zile vei avea o stralucire interna si externa, vei fi plina de energie si mult mai slaba', spune Dr. Joshi.

Holistic Detox este o cura care se concentreaza pe alimentele care intra in organism in stare naturala alcalina (de cele mai multe ori, organismul nostru este prea acid). Cele mai multe legume si fructe sunt alcaline, inclusiv cartofii (mai putin castravetii, care sunt acizi). Carnurile, lactatele (mai putin laptele de capra) si orezul, pastele si painea sunt acide. Cele mai multe toxi­ne care intra in organism prin alimentatie sunt solubile in grasimi, adica fica­tul le trimite spre celulele grase pentru a le depozita. Pana cand organismul va avea nevoie de aceste depozite de grasime spre a le converti in ener­gie, toxinele raman acolo.

Din aceasta cauza, odata cu terminarea detoxifierii, multe dintre voi vor observa si o ameliorare a celulitei. Hrana proaspata este cea mai buna. Ne-am obisnuit sa facem cumparaturi intr-un supermarket la sfarsit de saptamana, dar aceste alimente au valoare nutritionala mica. In plus, sunt ambalate in pungi de plastic care sunt si ele pline de toxine si chimicale. Pe cat posibil, cumpara carne, lactate, legume si fructe proaspete, organice (adica netratate chimic) din piete sau crescatorii. Asadar, la treaba!

Detoxifierea de 21 de zile

Saptamana 1

Cand te trezesti: Incepe ziua cu o cana cu apa calda si o felie de lamaie, pentru a da startul procesului de curatire.
Mic dejun: Amesteca un bol de musli (fara gluten si grau) cu lapte din soia sau orez. O alta varianta ar fi o omleta (fara ulei) cu iaurt grecesc sau organic amestecat (daca vrei) cu putina miere.
Gustare: Rontaie 2 sau 3 morcovi organici, conopida sau bok choi si bea multa apa (cateodata, chiar si apa plata iti poate taia pofta de dulce).
Pranz: Pe parcursul celor trei saptamani de detoxifiere, ar fi de preferat sa iti iei un pachetel cu mancare la locul de munca. Supele de legume facute acasa si salatele vor fi la ordinea zilei. Daca va trebui sa mananci in oras, la restaurant, comanda peste sau piept de pui la gratar cu legume innabusite.
Gustare: Daca nu iti este foarte foame, atunci opteaza pentru o cana cu ceai din plante si un biscuit (fara gluten si fara grau). Mai poti manca humus cu un biscuit din orez.
Cina: Opteaza pentru peste sau pui la gratar cu legume. Pentru a nu te plictisi, variaza legumele – in loc de morcovi sau mazare, alege varza de Bruxelles, pastirnac sau brocoli. Poti face chiar un risotto, dar din orez brun. Inainte de culcare: Au trecut abia 24 de ore de cand ai inceput detoxifierea organismului, dar daca te-ai tinut cu strictete de regimul alimentar, atunci ar trebui sa simti deja beneficiile tratamentului.

Saptamana 2

Cand te trezesti: Tonicul de dimineata cu apa calda si lamaie il poti alterna cu ceaiuri din plante. Ceaiul verde, de exemplu, este perfect dimineata pe stomacul gol, pentru proprietatile revigorante si antioxidante. Daca ai probleme cu retentia de apa, poti opta pentru un ceai de urzica.
Mic dejun: Urmeaza aceeasi dieta ca si in prima saptamana, alternand cu sucuri de legume, banane, iaurt cu miere si oua fierte.
Gustare: Continua sa mananci morcovi si conopida, pentru ca sunt pline de fibre si nutrienti.
Pranz: Ai cam acelasi optiuni ca si in prima saptamana. Ia prinzul cu colegii de serviciu sau cu prietenii cu care ai ceva de discutat. Ideea e sa nu faci din hrana obiectivul principal al pranzului.
Gustare: Este perioada din zi in care nivelul de energie al majoritatii oamenilor scade. O cauza ar putea fi si nivelul scazut de sange care iriga creierul, pentru ca organismul este ocupat cu dige­ra­rea nutrientilor de la pranz. Opteaza pentru alune sau seminte.
Cina: Pentru cina, ai aproximativ aceleasi variante ca si in prima saptamana. Acum ar fi momentul potrivit pentru putina re­laxare si miscare. Dr. Joshi recomanda dansuri de societate sau chiar dansul din buric.
Inainte de culcare: Termina ziua cu o cana de ceai verde. Acum ar trebui sa simti beneficiile detoxifierii si sa ai un somn linistit. Repeta dieta in urmatoarele sapte zile si ai grija sa faci sport de cel putin trei ori pe saptamana.

Saptamana 3

Cand te trezesti: In saptamana a treia, fa cateva exercitii de streching sau yoga, ca parte a rutinei de trezire, impreuna cu to­nicul de apa calda cu lamaie. Astfel, organismul arde mai multe calorii dimineata.
Mic dejun: Poti alege fie cereale (fara gluten) cu lapte din soia, sau iaurt cu miere, dar mai poti sa mananci si omleta cu somon afumat.
Gustare: Acum ar fi trebuit sa te obisnuiesti deja sa rontai le­gume proaspete.
Pranz: Incearca sa iti introduci in alimentatie tofu, soia sau linte, alimente pline de nutrienti. Tot acum ar fi indicata o sedinta de Pilates, de exemplu, pentru a te relaxa.
Gustare: O banana este o gustare perfecta, dar daca ai pofta de ceva dulce poti manca o briosa fara gluten (totusi, nu face asta prea des, pentru ca sunt pline de calorii).
Cina: Mananca somon sau pui pentru o cina light. Ai grija sa nu mananci prea tarziu, pentru ca organismul nu va avea timp sa digere mincarea. Serveste masa in portii medii si pe farfurii mici – astfel, nu vei depasi masura.
Inainte de culcare: In aceasta saptamana ar fi indicat sa faci cateva exercitii de relaxare, dupa zilele mai stresante. Vei dormi mai bine, cu siguranta. Asaza-te confortabil, inchide ochii si relaxeaza-te. Respira lent si adanc. Gandeste-te cu fiecare respiratie ca inspiri energie si expiri stres. S-ar putea ca gandurile sa iti zboare la diferite probleme, dar incearca sa te concentrezi pe respiratie. Cand simti ca esti complet relaxata, deschide ochii si ramai nemiscata un timp. Daca poti, repeta acest exercitiu in fiecare seara pentru a scapa de stresul si tensiunea acumulata in timpul zilei.

Detoxifierea organismului te va face sa te simti mai bine si vei vedea ca si corpul tau va raspunde pozitiv la schimbarea dietei. Desi dureaza doar 21 de zile, iti va schimba cu siguranta viziunea asupra alimentatiei (vei jura ca nu mai mananci lasagna pre-congelata niciodata!). Inlocuind alimentele procesate cu fructe si legume proaspete, vei pierde din greutate si vei observa si o imbunatatire a aspectului pielii si o diminuare a celulitei.

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Mai multe din beauty