Romano Ricci – un parfumier nonconformist

Ca un Shakespeare al esentelor, Romano Ricci, fondatorul brand-ului Juliette Has a Gun, recreea­za cite o Juliette moder­na odata cu fiecare esenta. ELLE a vor­bit cu stra­nepotul Ninei Ricci despre familie, Juliette si parfumeria de nisa.

Romano Ricci – un parfumier nonconformist

De fiecare data cind ma indrept spre un interviu, imi proiectez un tab­lou al persoanei cu ca­re ur­mea­­za sa stau de vorba, bazat pe in­for­­matiile pe care le adun din mai multe sur­­se, dupa regulile jurnalistice. Si de mul­te ori tactica asta m-a ajutat sa scap de even­­tualele emotii si sa intuiesc unghiul de abor­dare favorabil discutiei. Insa tot ce am citit pe Internet despre Romano Ricci, fon­­datorul brand-ului de parfumerie de ni­sa Juliette Has a Gun, nu m-a pregatit de­loc pentru intilnirea cu el.

Stiam ca are o pa­­siune pentru moda si parfumuri imprimata in ADN, pentru ca este stranepotul le­­gendarei Nina Ricci si nepotul parfu­mie­ru­lui Robert Ricci. Mai stiam ca a fost pi­lot de curse (deci este iubitor de adrenali­na) si m-a intrigat faptul ca in aproape toa­te pozele purta o palarie eleganta care imi amintea intr-un mod bizar atit de Gene Kelly, cit si de Ne-Yo. Dar mai pre­sus de toate ii cunosteam de ceva timp parfu­mu­ri­­le cu fatete indraznete, mis­­terioase si pe alocuri jucause si dulci, ca si personali­ta­­tea parfumierului, dupa cum aveam sa aflu mai tirziu.

Cind am ajuns in restaurantul Posh in care urma sa aiba loc evenimentul de lansare a episodului Romantina (da, asa isi numeste el parfumurile) al brandului Juliette Has a Gun, m-am alaturat unor cole­ge de breasla, asteptind sa fiu prezentata par­fumierului. De indata ce a sosit linga noi, a facut cunostinta cu fiecare doamna in parte inclinindu-se galant, oferindu-i o stringere calda de mina si un zimbet sincer. Apoi m-a condus intr-o parte mai li­nis­ti­ta a restaurantului unde urma sa aiba loc in­terviul. Dupa ce am luat loc la o masa, m-a intrebat direct: „Ce vrei sa ma intrebi, Lavinia?”. OK, care erau sansele sa imi reti­na numele cind am fost prezenta­ta im­­pre­u­na cu alte sase fete? Eu citeodata nu imi amintesc nici numele unor per­­so­na­je dintr-o carte citita recent. Incer­cind sa nu ma arat foarte surprinsa, am por­nit re­por­to­fonul si mi-am trecut privirea peste se­tul de intrebari pregatite de acasa. Apoi l-am rugat sa imi poves­teas­ca despre cum l-a influentat faptul ca provine dintr-o fa­milie care a fondat un imperiu in mo­da. Mi-a aruncat o privire scurta si oarecum taioa­sa si mi-a marturisit oftind ca este o binecuvintare, dar si o povara.

Stiam de la inceput ca numele imi va ofe­ri credibi­litate si atentie din partea pre­sei, dar in acelasi timp toata lumea se as­teapta sa fii de doua ori mai bun, deci tre­­buie sa muncesti de doua ori mai mult ca sa te ridici la nivelul asteptarilor. Este o motivatie puternica, insa multi au im­pre­sia ca mi-e foarte usor. Si nu e chiar asa… Juliette Has a Gun este un brand pe care l-am ridicat de la zero si pentru care a trebuit sa lupt.” Mi-am dat sea­ma ca, desi isi onoreaza rada­cini­le, Ro­ma­no are o latura rebela care l-a facut sa-si doreas­ca pro­­priul sau drum. Cind era mic se juca in fab­rica de parfumuri a bunicului sau si amin­tirea olfactiva preferata este parfu­mul Signoricci, o esenta creata de acesta. Dar cu toate astea, el nu face parfumuri pentru Nina Ricci. „E complicat sa lucrezi cu fami­lia, chiar imposibil. I-am vazut pe bu­nicul si pe tatal meu lucrind si mi-am dat seama ca viata per­so­nala nu ar trebui amestecata cu afacerile. In plus, eu aveam si o alta viziune creatoare… E dificil sa te expri­mi cind lucrezi pentru un brand in care nu te regasesti. Sint fericit ca am creat un proiect independent si edgy, pentru ca e o parte din cine sint”, a subliniat Romano.

Cind am inceput sa vorbim despre conceptul Juliette Has a Gun, Signor Ricci a capatat un aer jucaus si s-a luminat instantaneu: „Cred ca in fiecare femeie este o Juliette care are o arma la dispozitie, pe care o poarta in functie de personalitatea ei. De exemplu, Lady Vengeance ar ara­ta-o si s-ar juca cu ea, Miss Charming ar tine-o ascunsa bine si Calamity J ar purta-o la glezna, ca o spy girl”, a po­vestit amuzat. Pentru ca inainte sa creeze parfumul propriu-zis, el isi imagineaza intotdeauna povestea Juliettei care il va purta si felul in care aceasta arata. De exemplu, cel mai nou parfum, Romantina, este creat pentru o fata care nu se stra­duies­te prea mult cu hainele sau cu machiajul, dar ascun­de o latura imprevizibila si sexy.

Parfumierul impleteste in esentele sale extracte naturale (pentru ca nu este de acord cu incercarea de imitare a naturii), dar si sinte­ti­­ce, precum ambroxanul sau aldehida: „Aromele sinteti­ce sint strict necesare in parfumerie. In plus, aduc o pale­ta olfa­c­tiva care, desi nu exista in natura, este absolut fan­­tas­tica! Farmecul parfumurilor pe care le creez nu sta doar in ingrediente, ci mai ales in felul in care le combin”. Trebuie sa recunosc ca, pe parcursul conversatiei noastre, m-am fisticit de citeva ori, desi nu sint o fire emotiva – asta pentru ca mi-a fost des­tul de greu sa-mi iau ochii de la Romano (de altfel, nici nu ar fi fost politicos). Are o charisma atit de magnetica incit ar trebui sa fie declarata ile­gala.

„Cred ca in urmatorii do­ua­­­zeci de ani parfumierii vor deveni chimisti care vor crea esente cu hormoni ce vor avea efecte directe asupra creierului. Ima­ginea­za-ti, un parfum cu nume de formula chimica, ce garanteaza serenitate 30% si sex-ap­peal 70%!”, imi poveste entuziasmat, privindu-ma de sub borul palariei negre. „Hmmm, daca ar exista o ase­me­­nea arma olfactiva, cred ca stiu exact pe cine as de­zar­­ma cu ea”, m-am gindit eu… dar n-am spus-o cu voce tare.

Lavinia Gogu
 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Noizz
Psychologies
Mai multe din beauty