Parfum de femeie

Ce ne determina sa alegem un anumit parfum? Aroma imbatatoare, amintirile pe care le evoca sau efectul pe care il are asupra sexului opus? Lavinia Gogu investigheaza.

Parfum de femeie

Totusi, un studiu realizat la San Francisco State University si publicat in jurnalul Physiology and Behavior a relevat faptul ca feromonii artificiali sporesc gradul de atractivitate. Timp de 14 saptamini, 19 femei au purtat un parfum ce continea fero­moni, iar 17 femei au folosit un parfum netratat. In aceasta perioada s-a constatat ca femeile care au purtat parfumul cu feromoni au fost mult mai curtate decit celelalte. Iar un alt studiu realizat de ABC News, numit „20/20“, a plasat doua surori gemene in cadrul unei sesiuni de speed dating cu zece barbati, doar una dintre ele fiind parfumata cu o doza de feromoni. Studiul a aratat ca noua dintre cei zece barbati au dorit sa mai iasa la o intilnire cu geamana parfumata cu feromoni, fata de sora ei care a convins doar cinci dintre ei.

Deci ambele studii au concluzionat ca hormonii artificiali ar avea o oarecare pondere in chimia cu sexul opus. Dar daca este adevarat ca mirosul ajuta sa ne depistam in mod natural partenerii compatibili, inseamna ca, daca am cuceri un barbat prin astfel de metode neortodoxe, ulterior ar trebui sa ne parfumam cu feromoni tot timpul, ca sa raminem in gratiile lui. „Pentru a cla­rifica problema… nu cred ca exista parfumuri afrodisiace, ci persoane atragatoare. Seductia este o consecinta a existentei; inseamna sa fii iubit pentru cine esti si nu pentru ca devii altcineva”, mi-a scris Serge Lutens, fondatorul casei de parfumerie de nisa cu acelasi nume.

Studiile mentionate au fost contestate de multi cercetatori, sub pretextul ca persoanele care au avut rezultate palpabile cu parfumurile cu feromoni stiau ca poarta ceva in plus, iar acest lucru le-a ajutat sa se simta irezistibile. Iar daca aceasta teorie ar fi corecta, inseamna ca tot increderea in sine este cel mai puternic afrodisiac.

Dar aceasta incredere in sine despre care se vorbeste in toate cartile de self help are o sursa mult mai profunda decit ingredientele unui parfum – este vorba despre imaginea de sine. Adica modul in care ne percepem chipul, silueta, personalitatea si sufletul. Si cum alegem o aroma in functie de cine sintem sau cine am dori sa fim? Aici campaniile marilor case de moda joaca un rol crucial. Cine nu-si doreste sa fie Keira, gonind pe o motocicleta prin Paris intr-un outfit nude, sau Kate, in spatele unui taxi, visind la noaptea de amor torida care tocmai s-a incheiat? Sau Charlize, defilind ca o zeita intr-o rochie aurie, in sala oglinzilor de la Versailles? Cind dam cu ochii de aceste proiectii aspirationale, inima ne-o ia la goana si tot ce ne dorim este sa purtam acel parfum. Iar preferinta pentru o campanie sau chiar pentru un brand ne dezvaluie chiar si noua insine cine sintem. Si cine am vrea sa fim. Insa, de multe ori, pierdem din vedere chiar aspectul initial – si anume parfumul. „Multe femei care cumpara parfumuri de la un brand de fashion acorda prea putina atentie aromei. Desigur, trebuie sa le placa, dar brand-ul le influenteaza judecata”, a declarat expertul in parfumerie Roja Dove pentru ELLE UK.

Marc Chaya, presedintele Maison Francis Kurkdjian, considera ca nu sintem influentate de campanii atunci cind ne alegem parfumul. „Spre deosebire de moda, parfumurile sint conectate la emotiile si la sentimentele noastre. Campaniile pot spori celebritatea brand-ului si te pot incuraja sa-l incerci, insa odata ce porti un parfum stii daca ti se potriveste sau nu. Oricum, esenta si talentul parfumierului sint cele care te conving sa alegi acelasi parfum in fiecare zi”, spune Marc. Iar o intimplare recenta m-a facut sa-i dau dreptate intru totul.

„Parfumul este o poveste. Nu se spune «parfumul unui roman» sau «parfumul unui film»? Pentru mine nu este nea­pa­rat vorba de aroma, ci despre ce simti prin intermediul ei. Iar eu ma simt nu ca un parfumier, ci mai degraba ca cineva care-si scrie povestile in parfum. Unele persoane se regasesc in ele, pentru ca le mingiie sufletul“, spune parfumierul Serge Lutens.

De curind am fost la o intilnire cu reprezentantii Casei Serge Lutens si am testat parfumurile, in timp ce ascultam fascinata povestea fiecaruia. Le adulmecam pe piele si le simteam cum se transforma in contact cu mine. Dar cind am incercat Fleurs D’Oranger, parca timpul s-a oprit in loc si nu ma mai puteam concentra nici la vorbele consultantului, nici la comentariile colegelor si nici la celelalte parfumuri care-mi impinzeau fiecare alt centimetru de piele disponibila. Am simtit ca, in contact cu epiderma mea, parca devenea mai stralucitor si mai efervescent. Si mi l-am imaginat insotindu-ma atit la interviuri, cit si la petreceri. L-am vizualizat alaturi de mine in diminetile grabite si in noptile lungi de vara. Am simtit ca stie cum sa ma faca fericita si sa-mi aline tristetile. Si mi-am dat seama ca atunci cind, dupa indelungi cautari, iti gasesti in sfirsit parfumul este ca si cum ti-ai gasi sufletul-pereche. Pur si simplu stii.

Foto: Guliver
 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din beauty