Obiceiuri de îngrijire pe care să le adopți înainte ca semnele de îmbătrânire să apară

Protejează-ți pielea de riduri și semne de îmbătrânire înainte ca ele să apară, adăugând acești pași în rutina ta de îngrijire.

Obiceiuri de îngrijire pe care să le adopți înainte ca semnele de îmbătrânire să apară

Simplifică-ți rutina de îngrijire

Dacă dulapul din baie este plin cu loțiuni și creme folosite pe jumătate, ar trebui să ai în vedere schimbarea rutinei de îngrijire. Numeroasele produse pe care le aplici pe piele pot avea un efect nedorit, iar în timp, îți poate afecta țesutul, mai ales dacă acestea conțin diverse chimicale, esențe sau ingrediente. Timpul în care se pot observa beneficiile unui produs de îngrijire este de șase săptămâni, de aceea, trebuie să alegi câteva produse calitative și să aștepți rezultatele.

Curăță-ți fața în mod corect

Atunci când alegem un produs de curățare a feței, avem în vedere câteva aspecte esențiale – să fie blând,  să curețe tenul și să aibă cu pH neutru. Alege un săpun respectând aceste cerințe care îți vor curăța fața fără a-i îndepărta uleiurile naturale. Când te speli pe față asigură-te că folosești mișcări circulare; acestea ajută la stimularea circulației sângelui care oferă pielii un aspect natural și strălucitor.

Folosește un exfoliant blând

În fiecare zi, pielea noastră elimină cam 50 de milioane de celule, ceea ce înseamnă că trebuie să recurgem la exfoliere pentru a le îndepărta. Produsul ales trebuie să fie unul blând – cele care conțin granule abrazive sunt prea aspre și mult prea dure pentru piele, putând duce la decolorare sau chiar cicatrici.

Hidratează pielea

Faptul că persoanele cu ten gras nu trebuie să-și hidrateze pielea este doar un mit. Dacă te confrunți cu acest tip de ten, alege o loțiune mai light sau un ser. Pentru un ten normal sau uscat, poți folosi un ulei pentru față sau o cremă bogată în nutrienți care ajută la hidratarea intensă a pielii. Se recomandă o cremă hidratantă cu acid hialuronic și/sau cu niacinamidă pentru a preveni îmbătrânirea tenului.

Folosește loțiune de protecție solară

Studiile arată că 90% din semnele de îmbătrânire a pielii sunt din cauza expunerii neprotejate la soare. Alege o loțiune cu un factor de protecție de cel puțin 30 și pe care să o folosești chiar și când nu ești la mare. Dacă ți se pare mult prea uleioasă pentru a o folosi la serviciu, în parc sau în oraș, încearcă o pudră protectoare.

Nu-ți stoarce coșurile

Știm cu toții cât de greu ne abținem să nu stoarcem un coș, iar după ce am cedat tentației, ne este și mai greu să ne oprim. Experții ne spun că acesta este un obicei care provoacă mult rău pielii, cum ar fi cicatrici și pete care pot fi permanente. Pentru coșuri dureroase și de mari dimensiuni, consultă dermatologul.

Folosește produse care conțin Retinol

Retinolul, o vitamină A care se găsește în compoziția multor produse cosmetice, previne îmbătrânirea pielii și este important să fie folosit îaninte ca semnele să apară. Ingredientul poate îmbunătăți culoarea și textura pielii, având beneficii și în repararea țesutului afectat de expunerea la soare.

Programează-te la tratamente faciale

Tratamentele faciale sunt importante pentru o îngrijire adecvată a pielii, iar experții le recomandă femeilor să aibă în vedere aceste tratamente chiar și de la vârsta de 13 ani. Pentru o piele sănătoasă și luminoasă, organizați-vă programul astfel încât să ajungeți la spa o dată la două-trei luni.

Dormi mai mult

Cercetătorii susțin că îngrijirea corectă a pielii trebuie să includă și odihnă corespunzătoare. Lipsa orelor de somn accelerează procesul de îmbătrânire a pielii. Atât exercițiile fizice, cât și reducerea nivelului de stres sunt factori esențiali pentru o piele sănătoasă. Din moment ce stresul crește nivelul de cortizol, un hormon responsabil de apariția acneei sau a coșurilor, încearcă să-l minimizezi pe cât posibil.

Consumă alimente neprocesate

Pielea este cel mai mare organ al corpului și ar trebui să avem grijă de ea în aceeași măsură în care ne preocupăm de sănătatea creierului sau a inimii. Omega-3 este cunoscut drept ingredientul care reduce chimicalele inflamatorii ce îmbătrânesc pielea și inima. Alege produse alimentare bogate în omega-3, cum ar fi nucile, semințele de in sau cânepă, și pește de apă rece, precum somon, ton sau halibut. De asemenea, poți opta ocazional pentru un pahar de vin, despre care se spune că ar avea beneficii și asupra pielii.

Citește și:
Cele mai ciudate tendințe în materie de frumusețe ale anului

Text: Denisa Coman
Foto: Instagram.com/oliviaculpo

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Noizz
Psychologies
Mai multe din beauty