Kangoo Jumps

Ce esti dispusa sa faci pentru a avea un corp suplu si frumos conturat? Lioara Bradu a sarit o ora intreaga pe arcuri.

Dintre toate nebuniile pe care le-am incercat in ultima vreme in numele job-ului si al frumusetii (inje­ctii in glezne cu extract de vene de vaca pentru stimularea circulatiei, clis­ma pentru detoxifiere si o cura de ardei iute cu miere pentru accelerarea metabolismu­lui) asta este de de­parte cea mai mare.

Ce-o fi fost in mintea mea cind am venit aici? M-am lasat ispitita, ca o novice, de un articol publicat intr-o celebra revista britanica („Kangoo jumps este cea mai efi­cienta metoda de fitness des­coperita in ultimii 20 de ani”), de fiul meu, mare fan kangoo jumps („Mami, trebuie sa incerci, e super! Super!), de prietena mea, Su­zana („|n numai 20 de minute consumi mai multe calorii decit intr-o ora de step ae­robic, jogging sau spinning”) si de ­ site („Kangoo jumps are o multime de beneficii, de la pierderea accelera­ta in greutate, stimularea circulatiei limfa­tice, a metabolismului bazal si eliminarea ce­lulitei pina la corec­ta­rea posturii, vindecarea depresiei si lifting facial”). Ni­me­ni, insa, nu mi-a spus ca ghetele de antrenament (un soi de clapari de schi lipiti pe un arc in forma ovala) arata ridicol si inspaimintator in acelasi timp. Asa ca, nevrind sa-mi petrec restul zilelor in corset si guler de sustinere, incep primul antrenament stind pe banca.

Se zice ca minunea asta de ghete pentru salturi a fost creata de un kinetotera­peut canadian, pentru a grabi recuperarea pacientilor dupa accidente si inter­ven­tii chirurgicale. Cei de la NASA au remarcat repede inventia si au preluat-o pentru antrenamentul astronautilor intorsi din spatiu: cum revenea unul pe pamint, cum, tup-tup, il puneau sa topaie pe ghete cu arcuri.

Dupa luni petrecute in spatiul cosmic, la gravitatie ze­ro, articulatiile astro­nau­tilor nu erau pregatite pentru antrenamentul aerobic traditional. In schimb, arcu­rile Kangoo aveau darul de a absorbi socurile, pro­tejind articulatiile gleznei, genunchiului si soldului. Totusi, cum s-a ajuns de la asta la o adevarata nebu­nie fitness? Ma uit la musculatura perfect sculptata a Alexandrei, antrenoarea noastra, la trupurile zvel­te, splendide ale clientelor ei mai vechi, la entuziasmul si bucuria celor mai noi si cred ca am gasit ras­punsul. |n peste douazeci de ani de cind cutreier sa­­lile de fitness este pentru prima oara cind mi se in­tim­pla sa-mi doresc din tot sufletul sa fiu ca ele. Chiar da­ca de­claratia asta a sunat patetic, te asigur ca im­pul­sul din spatele ei a fost autentic si sincer. |ntr-atit de sincer, incit pe la jumatatea orei imi in­ving frica de inaltime si de ridicol, ma ridic in picioare, imi incalt arcurile si ma alatur tru­pei.

Flexeaza usor genunchii, tine ab­do­me­nul incor­dat si capul sus”, imi striga Ale­xandra. „Capul este cea mai grea parte a corpului omenesc. Daca-l tii in pamint ai toate sansele sa cazi in nas.” Cum ghe­tele Kangoo ma ridica la un metru opt­zeci si cinci, nu ar fi o cadere tocmai lina. „Secretul este sa topai pe pamint, nu in pamint”, imi sopteste ama­bila domni­soa­ra din dreapta mea. „Foloseste-ti toata greutatea corpului cind im­pingi. In felul acesta nu-ti pierzi echilibrul si te antrenezi mai intens.” OK, toata greutatea… Asa am sa fac!… Asa am sa fac!…

Re­nunt la inhibitii si incep sa imping cu putere, de parca as sari pe capul celui mai aprig dusman al meu. Se pare ca metoda func­tio­nea­za. Simt cum ma desprind de sol si zbor, iar lucrul acesta imi place la ne­bu­nie. Ma simt puternica, energica, tinara si complet destresata si dezinhibata, in ciuda celor citeva bunicute venite cu nepoteii la ka­rate (un etaj mai jos) care-si lipesc, curioase si circotase, nasurile de pe­retele de sticla de la intrare, semn ca ceea ce facem noi nu e tocmai firesc.

Spre finalul orei revenim cu picioa­re­le (arcurile) pe pamint. Facem ge­nuf­­lexiuni, fandari, exercitii pentru ab­­­­do­­men si stretching. Para­do­xa­l, mi-e mai greu sa-mi tin echilibrul stind decit sarind pina-n tavan.

Recunosc ca am simtit o mare usurare in clipa in care am dat ghe­tele jos din picioare si am reusit sa-mi sterg, fi­nal­men­­te, fruntea cu prosopul. (Nicio­da­ta, dar niciodata sa nu-ti lasi prosopul pe banca sau pe sol. Iti va fi imposibil sa te apleci sa-l recupe­rezi.) Cred ca am transpirat si laptele supt de la mama. E cel mai intens antrenament pe care l-am incercat vreodata si corpul meu se resimte dupa efort. In drum spre iesire, dau nas in nas cu grupul de buni­cute. Printre ele o recunosc pe vecina mea de peste drum. Dau sa o sa­lut, dar isi intoarce privirea in alta parte. OK, am inteles, doamna. Am fost penibila. Dar nu conteaza, m-am distrat pe cin­ste! Oricum, pentru a evita astfel de si­tuatii jenante, data viitoare, la antrenament, o sa port sapca si ochelari de soare.
 

  • verdict ELLE
  • Este de-a dreptul extraordinar. Cel mai amuzant, eficient, solicitant sistem de antrenament incercat de mine vreodata. Unde mai pui ca e foarte trendy. Am un singur regret: pentru ca nimeni nu mi-a spus sa port ciorapi grosi in clapari, mi-am umplut picioarele de vinatai. Acum am niste picioare superbe si le tin ascunse-n jeansi.
  • Adresa: Lotus Sport, Bucuresti, str. Padesu nr. 2 (linga City Mall), tel. 021.337.33.69, www.lotussport.ro.

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Trending news
Mai multe din beauty