(P) Ray-Ban – Povestea brandului care a făcut istorie în industria ochelarilor de soare

(P) Ray-Ban – Povestea brandului care a făcut istorie în industria ochelarilor de soare

Ochelarii de soare Ray-Ban, probabil cei mai cunoscuți și mai apreciați din întreaga lume, și-au câștigat un loc binemeritat în topul preferințelor designerilor de modă, dar și a oamenilor simpli, datorită calității acestora, a formelor, precum și a personalităților care au făcut cinste brandului, purtând cu mândrie modelele deja consacrate de-a lungul timpului. Vreme de mai bine de 80 de ani, ochelarii Ray-Ban au cunoscut, deopotrivă, perioade de glorie, dar și de declin, ajungând astăzi să fie preferați în fața altor branduri din același domeniu. 

Cum au apărut ochelarii Ray-Ban? 

Povestea ochelarilor de soare Ray-Ban este cel puțin interesantă și începe încă din anul 1937, când locotenentul John MacCready, care lucra pentru armata americană, a cerut companiei Bausch&Lomb o soluție eficientă pentru a-și feri ochii de razele puternice de soare. Mai mult decât atât, locotenentul a precizat că își dorește o pereche de ochelari de soare care să fie elegantă și să se potrivească cu statutul pe care acesta îi avea. Brandul Ray-Ban s-a conformat cerințelor sale și, la data de 7 mai 1937, a patentat modelul primului prototip de ochelari de soare, denumit la vremea respectivă Anti-Glare. Ochelarii creați atunci special pentru a-l mulțumi pe locotenent aveau ramele din metal placat cu aur și lentilele dintr-o sticlă minerală, de culoare verde, ideală pentru filtrarea eficientă a razelor de soare infraroșii și ultraviolete. 

Colegii locotenentului, membri ai corpului de aviație american, au inclus imediat în echipamentul de serviciu ochelarii de soare, după modelul celor purtați de John MacCready, și astfel a fost folosită pentru prima dată denumirea de Aviator Glasses, cunoscuți astăzi și sub numele de ochelari de soare Pilot

Recunoașterea internațională a ochelarilor de soare Ray-Ban

Ochelarii de soare Ray-Ban și-au câștigat notorietatea în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, când generalul Douglas MacArthur a fost fotografiat pe o plajă din Filipine purtând lentile Aviator. Imaginea a făcut rapid înconjurul lumii, transformând ochelarii într-un accesoriu stilat, un adevărat must-have al momentului. 

Faima internațională a brandului Ray-Ban a continuat să crească și în anii ‘50, când au fost lansați ochelarii de soare cu rame din plastic negru și lentile de forme pătrate, care au primit numele de ochelari Wayfarer. Deși aceștia erau dedicați bărbaților, femeile au fost cele care s-au îndrăgostit de acest tip de ochelari, care s-au transformat peste noapte într-un real succes al companiei. Audrey Hepburn este cea care a consacrat acest tip de ochelari de soare, purtându-l cu stil în filmul Mic dejun la Tiffany (Breakfast at Tiffanys), care a fost lansat în anul 1961. Alte personalități care au făcut cinste brandului Ray-Ban, purtând ochelarii în diverse ocazii, au fost John F. Kennedy, Bob Dylan, Andy Warhol, James Dean sau Marilyn Monroe.

Anii ‘70 – declinul ochelarilor Ray-Ban

Deși câștigase teren cu noua viziune stilistică asupra ochelarilor de soare, brandul Ray-Ban a fost pus în umbră în anii ‘70, odată cu apariția altor propuneri ale altor companii din domeniu. Când au fost lansați ochelarii Polaroid, Yves Saint Laurent sau Dior, Ray-Ban nu a mai putut face competiției și a eșuat în a ține pasul cu vânzările celorlalți. În zadar au încercat John Belushi și Dan Aykroyd să poarte în filmul The Blues Brothers, lansat în 1980, ochelarii Wayfarer, pentru că vânzările Ray-Ban nu treceau de 18.000 de perechi de ochelari de soare anual pe tot mapamondul. 

Acesta a fost momentul în care conducerea companiei a aplicat o strategie excelentă de marketing, care nu a întârziat să își arate efectele la scurt timp după aceea. 

Revenirea în trenduri a ochelarilor de soare Ray-Ban

La începutul anilor ‘80, brandul semnează un contract de 50.000 de euro cu casele de producție de film din America, care plasează ochelarii de soare Ray-Ban în peste 60 de pelicule cinematografice. Prima victorie încă neuitată o reprezintă apariția lui Tom Cruise în filmul Risky Business, cu o pereche de ochelari Wayfarer la ochi. Miami Vice este serialul care a ajutat brandul Ray-Ban să își depășească cifrele de vânzări înregistrate până atunci. 

Michael Jackson a continuat să reprezinte compania Ray-Ban, purtând între anii 1982 și 1985, considerată a fi Era Thriller, ochelari de soare Wayfarer. De altfel, regele muzicii pop nu a încetat niciodată după aceea să poarte ochelari marca Ray-Ban, avându-i la ochi în mai toate aparițiile sale. Ochelarii de soare Aviator au devenit o semnătură a artistului, alături de celebra mănușă albă, pălăria și jacheta army. 

2009 este anul în care Bausch&Lomb vinde marca Ray-Ban concernului Luxotica, pentru 640 de milioane de dolari. Astăzi, brandul Ray-Ban rămâne cel mai căutat dintre toate, iar ramele de tip Aviator sau Wayfarer sunt purtate cu mândrie în orice ocazie și la orice ținută.

Comandă și tu o pereche de ochelari de soare Ray-Ban și bucură-te de o calitate superioară a ramelor și a lentilelor care te vor proteja de razele soarelui în orice anotimp! Iar dacă ai deja o pereche, poți afla de aici cum știi dacă ochelarii de soare Ray-Ban sunt falși  sau originali.

Despre autor: Absolvent al Facultății de Inginerie Biomedicală CTU din Praga – Optică și Optometrie, Jakub Odcházel este specialistul Maternia în oftalmologie și lentile de contact. Jakub joacă un rol central în companie, o parte crucială a activității sale fiind cea sa de optician cu peste șase ani de experiență în domeniu. În această funcție, este responsabil pentru toate problemele legate de oftalmologie și tulburări vizuale. De-a lungul carierei sale, Jakub a realizat refracția clasică subiectivă și obiectivă a ochiului cu ajutorul celor mai noi tehnologii PasKal 3D.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Trending news
Mai multe din advertorial