(P) H&M susține moda sustenabilă în noua colecție de primăvară, alături de șapte creatoare de conținut stylish & responsabile

H&M ne surprinde cu o nouă colecție sustenabilă, realizată doar din texturi organice provenite din surse reciclabile, iar șapte creatoare de conținut ne spun ce demersuri personale fac pentru un consum responsabil.

(P) H&M susține moda sustenabilă în noua colecție de primăvară, alături de șapte creatoare de conținut stylish & responsabile

Sustenabilitatea în modă a devenit un subiect dezbătut din ce în ce mai mult în ultimii ani, indicând o reală problemă la nivel global. Iar primul pas către o schimbare cu adevărat semnificativă în ceea ce privește consumul este conștientizarea responsabilității pe care o avem fiecare dintre noi. Mai mult decât atât, această conștientizare produce rezultate substanțiale în momentul în care ajunge și pe lista marilor brand-uri de îmbrăcăminte, iar H&M se poziționează în această categorie deja, odată cu crearea colecțiilor Conscious, dar și cu dar si cu programul de reciclare Garment Collecting pe care îl desfășoară permanent în magazine.

Colecția de primăvară 2021 a H&M duce conceptul de sustenabilitate la următorul nivel, prin confecționarea unor piese din materiale inovatoare, chiar, precum Agraloop Biofibre, o țesătură realizată din deșeurile biofibrei de cânepă, transformată apoi în fibră naturală. Vei putea observa și simți țesătura în cazul trenciului oversized sau al hanoracului scurt fără mâneci, preferate, de altfel, de Doina Ciobanu sau Diana Cosmin, două dintre cele mai vocale prezențe feminine în mediul online atunci când vorbim despre sustenabilitate, și alături de care am construit acest proiect menit să aducă awareness.

„Piesa mea preferată este, fără îndoială, trenciul alb din in. Îmi doresc să-l am în garderoba mea. Iar acesta este un exemplu perfect de piesă de bază pe care o poți purta ca rochie, o poți purta cu o pereche de jeans și un T-shirt, poți pune chiar un costum negru pe dedesubt.

Este o piesă foarte versatilă', ne-a spus Doina în timpul shooting-ului.

Diana Cosmin ne-a destăinuit cum același trenci i-a atras atenția chiar „din prima clipă când am văzut moodboard-ul. Trenciurile sunt o parte foarte importantă a garderobei mele. Mi se pare că mi se potrivesc.

Îmi plac foarte mult și rochia treci și trenciul clasic. Și sacoul mi-a plăcut foarte mult, dar cred că toate piesele sunt foarte în stilul meu, pentru că se mulează pe un principiu pe care eu mi-am construit, de altfel, garderoba, și anume să mă simt bine în haine.'

Nuanțele utilizate pentru colecția de primăvară 2021 a H&M sunt neutre, ceea ce înseamnă că nu au fost vopsite, un aspect apreciat și de Sânziana Negru, care ne-a spus în timpul interviului că în garderoba ei se regăsesc, în cea mai mare parte, piese în nuanțe de alb, bej, ecru.

„Cred că merg, în primul rând, pe materiale naturale, materiale care nu ajung să fie colorate, mult bumbac, mult in. Noua colecție are foarte multe din piesele pe care eu le am în garderobă în mod constant. Culori nude, alb mult.'

De asemenea, fiecare obiect vestimentar din colecția sustenabilă poate fi integrat foarte ușor în ținute diferite, iar croiul minimalist permite purtarea lor sezon după sezon. Sorina Fredholm, de exemplu, preferă pantalonii lejeri, pe care i-ar folosi atât în streetstyle outfits, cât și în timpul sesiunilor de yoga.

„Sunt acești yogi pants cu care pot să fac și yoga, și pot să-i port și pe stradă, sunt foarte versatili. Un top alb, simplu, de care probabil mai am vreo zece acasă dar sunt un statement și se potrivesc cu absolut orice.'

Inspirația colecției provine din minimalismul anilor ’90 și se concentrează pe ideea de a construi look-uri cool și actuale cu piese ce rezistă în timp. Lorena Buhnici ne spunea că își construiește garderoba având niște criterii clare în minte.

„Am început să fiu atentă și la ce fel de materiale port, cam cu vreo trei ani în urmă, când am descoperit că materialele care sunt sustenabile și care sunt plăcute, cel puțin la atingere, reprezintă un confort pentru mine, reprezintă și o eleganță aparte, și bineînțeles că îi ofer look-ului meu elemente care pot trece de la un sezon la altul foarte ușor.”

Dacă încă te întrebi ce reprezintă, de fapt, o garderobă sustenabilă și ce ar trebui să includă ea, Alice Cavaleru lămurește asta cu un răspuns succint: „O garderobă sustenabilă înseamnă o garderobă alcătuită din piese timeless. Piese pe care poți să le porți sezon după sezon, fără să fii nevoită să faci shopping din nou. Îmi aleg piese care mi se potrivesc, tăieturi clasice, drepte, care nu se demodează, și, de obicei, în culori uni.'

Așa cum am precizat la început, H&M desfășoară un sistem de reciclare a hainelor chiar în magazin, iar acum, cu ajutorul Programului de Loialitate Hello Member, ești recompensat cu Puncte Conscious de fiecare dată când faci o acțiune sustenabilă.

Dacă ești membru H&M și vii cu propria pungă atunci când faci cumpărături în magazin, primești 10 puncte de loialitate, iar dacă reciclezi hainele pe care nu le mai porți, primești 15 puncte de loialitate, dar și un voucher bonus digital.

Fiecare dintre cele șapte creatoare de conținut pe care le-am ales împreună cu H&M pentru a responsabiliza mai mult cititorii și iubitorii de modă au lansat câte un îndemn pentru comunitatea lor online. Așadar, rămânem în minte cu mesajul Danei Rogoz în ceea ce privește consumul, și anume, „să se gândească de două ori înainte de a face o cumpărătură online sau din magazin, dacă într-adevăr au nevoie, dacă într-adevăr le reprezintă, și atunci deja înseamnă că avem un control al consumului.'

Acțiunile de sustenabilitate trebuie să devină o prioritate pentru noi, iar dacă ești interesat să faci o schimbare în acest sens, încearcă să-i mobilizezi și pe cei din jur. Orice gest în direcția asta este mai mare decât adoptarea unei poziții indiferente. Iar mai ales acum, există susținere și programe la care putem apela pentru a ne face demersul mult mai simplu.

Colecția de primăvară H&M este disponibilă în magazine și pe hm.com.

Recomandari
peroz.ro
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din advertorial