Top 10 cele mai scandaloase reclame din fashion

Zilele trecute, cei de la Yves Saint Laurent au fost nevoiti sa inlocuiasca peste 250 de afise din toata Franta, deoarece foarte multi oameni au sesizat ARRP (Autorité de Régulation Professionnelle de la Publicité, CNA-ul francezilor) cu privire la imaginile care apareau in posterul publicitar.

Mai pe scurt, sute de femei au subliniat ca postura modelului nu este tocmai una care sa se incadreze in limitele respectului fata de consumator, si brandul francez a fost pus in postura de-a renunta la noua sa campanie de promovare.

Nu ar fi o noutate, deoarece in 2015 s-au mai primit sesizari in legatura cu o reclama a aceluiasi brand, care folosise in reclame un model nesanatos de slab, clientii sustinand faptul ca cei de la Yves Saint Laurent promoveaza, astfel, anorexia, ceea ce nu e ok deloc. Si cum advertising-ul e ca mersul pe sarma, deoarece nu stii niciodata cum va recepta publicul ideea cu care vii tu, ne-am gandit sa facem un top al celor mai controversate reclame din fashion, de-a lungul timpului. Astfel, avem:

10. Marithé Francois Girbaud.

Echilibrul, in societate, se mentine doar atunci cand respecti valorile celui de langa tine la fel de mult cum ai vrea sa le respecte si el pe ale tale. Reinterpretarea „Cinei celei de Taina” facuta de Marithé Francois Girbaud, cu accente cel putin senzuale, nu a trecut drept cea mai corecta idee de reclama, astfel ca au fost pusi in postura de-a o retrage si de-a prezenta scuze celor care s-au simtit lezati.

9. Tom Ford („Finger Bite”).

Italienii sunt cunoscuti ca oameni foarte pasionali, de aceea, Tom Ford a ramas surprins cand reclama sa a fos interzisa in Italia. Totusi, sa fim realisti: nu poti sa ai accente misogine intr-un poster si apoi sa astepti aplauze si un boom in vanzari.

8. Diesel („Cop a Feel”).

Ideea de mascul alfa, care este adulat si expus ca obiect de veneratie, prindea, probabil, acum cincizeci (sau cinci sute?) de ani. Acum, insa, a cam sosit vremea in care trebuie pus semnul egal intre genuri. Desigur, poate am criticat prea filosofic aceasta reclama, si poate trebuia spus ca locul ei era pe site-urile pentru adulti, dar mie asta mi-a inspirat.

7. Suit Supply.

Cei de la Facebook nu au fost tocmai incantati de „curiozitatile” modelului din reclama celor de la Suit Supply. Si chiar daca ideea de „office man” starneste admiratia unora dintre femei, sa tinem cont de faptul ca pe Facebook mai intra si copiii, din cand in cand. Si apropos, domnilor: nu va imbracati in costum office daca nu stiti sa va faceti un nod impecabil la cravata. Ar fi o investitie inutila, care nu v-ar aduce sucesul amoros pe care-l visati.

6. Gucci (sub bagheta maestrului Tom Ford).

Sper ca ati inteles un lucru pana acum: in vanzari, este impresia generala ca obtii cele mai bune rezultate daca aduci in discutie si acel subiect tabu din trei litere. La sex ma refer, da. Si Tom Ford, cu care nu am terminat, inca, a vrut sa demonstreze asta cu orice pret. Dar tot ce a obtinut a fost o extra portie de scandal.

5. Sisley.

S-a trecut, in ultima vreme, de la ideea ca „fashion is my passion”, la cea de „fashion victim”. Dar sa pui afise mari cu modele care imita un comportament pentru stoparea caruia guvernele cheltuiesc, anual, sute de milioane de euro, si din cauza caruia zeci de mii de oameni isi distrug vietile, nu e ok deloc. Dar deloc!

4. Cadaux.

Bine, am citit „Lolita” si ne-a placut. Dar fictiunea trebuie sa ramana fictiune, cred eu. Iar ideea celor de la Cadeaux, cu o fetita machiata si imbracata cel putin sexy, daca nu cu tente usor provocatoare, cred ca a alarmat strasnic Protectia Copilului si institutiile care previn diversele forme de abuz. Bine, stim si faza cu copiii care vor sa se trezeasca dimineata oameni mari, dar asta nu poate fi o scuza valabila in cazul acestei reclame.

3. Miu Miu.

Adolescentii, datorita schimbarilor biologice prin care trec, sunt, de multe ori, in butoiul cu melancolie. Da, am baut cu totii din el, stim cum e, nu mai vrem ca pubertatea sa se repete. Dar nu poti promova imaginea unei fetite care sta, trista, pe calea ferata. Ce va intelege copilul de 15 ani care va trece prin fata unui astfel de poster, dupa o cearta cu parintii? Ca asta ar fi solutia?

2. Dolce&Gabbana.

As numi asta „reclama la viol”, pentru ca modelele nu sunt prea imbracate, si singura idee care ramane in mintea clientului e ca violul ar fi ok, sau ceva in genul asta. Din nou, advertisingul e ca mersul pe sarma: trebuie sa contientizam faptul ca nu putem expune public niste idei care ar putea avea consecinte grave, de la violenta sexuala, la comportament autodistructiv sau principii demne de societatile patriarhale.

1. Tom Ford.

Da, designerul american ocupa locul I in clasamentul nostru. Si asta pentru ca ideea lui de reclama la un parfum a fost atat de socanta, incat ne-a lasat masca. Sincer, nu as putea cumpara un parfum care imi este prezentat astfel. Nu inteleg, cum se impaca mintea sclipitoare care a regizat „A Single Man” cu momentele astea de ciudatenie contraproductiva. De fapt, cine stie, au si geniile particularitatile lor.

Citeste si:
TOP 12 cele mai spectaculoase campanii de moda S/S 2017

Foto: PR

Recomandari
Noizz
Psychologies
Mai multe din lifestyle