8 metode pentru a reduce stresul si a fi mai fericita

Stresul este daunator. Aceasta este o axioma pe care toata lumea o stie.

Multe boli pot fi declansate din cauza acestuia, drept urmare incearca sa il tii pe cat posibil la distanta, astfel iti vei mentine si imbunatati sanatatea si vei fi mai fericit.

1. Alege suportul social potrivit.

Oamenii de stiinta sunt de parere ca o metoda foarte buna pentru a scapa de stres este sa vorbesti cu un prieten. Dar ai grija ca persoana pe care o alegi pentru a-ti impartasi problemele sa fie sustinatoare si nu de genul “Gica Contra”. Cand ai incredere in cineva destul incat sa i te destainui, iar raspunsul pe care il primesti este “Ti-am spus eu!”, sigur nu este nici umbra de sustinere in atitudinea acelei persoane. Ai nevoie de o persoana care sa te asculte, sa-ti ridice moralul si sa te faca sa uiti de problemele pe care le ai. Daca ai prieteni negativisti, care vad mereu jumatatea goala a paharului, ar fi indicat sa raresti intalnirile cu acestia, pentru ca iti transmit si tie starea lor.

2. Fa miscare impreuna cu prietena ta.

Substantele chimice responsabile de starea de bine, cum ar fi dopamina, care este eliberata de creier cand facem miscare, sunt un bun antidot pentru stres. Roaga o prietena sa mearga cu tine la sala sau la alergat in parc, in acest fel te vei asigura ca nu renunti la miscare si o sa va sustineti reciproc.

3. Apeleaza la suplimentele alimentare.

In perioadele stresante, vitaminele B si C, magneziul si tirozina (un aminoacid care sta la baza neurotransmitatorului dopamina), sunt toate epuizate in organism. Suplimentele alimentare ar trebui consumate pentru a imbunatati ce primeste corpul nostru din alimentatie.

4. Incearca sa fii mai mult de tipul B.

Sunt anumite persoane care sunt mental mult mai relaxate decat rstul oamenilor, acestea sunt cele de tipul B si in general sufera mai rar de afectiuni pshihologice. In cazul in care esti tipul A, nu este o problema, acest lucru il poti modifica prin meditatia atenta. Aceasta este o combinatie intre meditatie si terapie comportamentala cognitiv, care te poate ajuta sa iti schimbi perspectivele intr-unele mai pozitive. Meditatia atenta te invata sa te concentrezi pe prezent si nu pe ziua de maine, insa aceasta trebuie invatata, iar prietenul Google iti sare in ajutor si iti pune la dispozitie “cursuri pentru meditatia atenta”.

5. Dormi oricand poti.

Lipsa somnului ne face mult mai vulnerabili in fata stresului. Daca stresul isi face aparitia cand esti obosit, problemele tale vor capata o gravitate mai accentuata si sentimentul de panica te va cuprinde imediat. Incearca sa te odihnesti, chiar daca nu ai timp prea mult, un pui de somn nu strica niciodata.

6. Schimba-ti perspectiva.

Cel mai daunator lucru este pesimismul. In general, cand gandesti negativ, vezi doar partea rea si cauti sa dai vina pe cineva, sigur nu o sa ai niciun rezultat bun. Este ca si cum te-ai impinge singur intr-o stare depresiva. Incearca sa te detasezi si sa analizezi problema din alt unghi. Incearca sa fii proactiv.

7. Evita sa mananci din cauza stresului.

Stresul poate influenta hormonii foamei si drept urmare iti vine sa mananci incontinuu. Din acest motiv multe persoane mananca foarte mult si in general alimetele consumate sunt bogate in grasimi si zahar, deoarece iti creaza o stare de bine. Dar atentie, stresul iti poate da metabolismul peste cap si poate duce la cumularea de kilograme in plus.

8. Fa voluntariat.

Poate suna ciudat pentru cei care deja au un program foarte incarcat, insa voluntariatul chiar poate reduce stresul. Studiile arata ca ajutand pe cei din jurul tau, capeti o stare de bine si de multumire, iar stresul dispare instant.

Text: Claudia Covatariu
Foto: Beautiful girl hippie standing back and looking at the sea from Shutterstock

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Psychologies
Mai multe din health & diet