5 obiceiuri de care trebuie sa scapi pana la 40 de ani

De ani de zile, primesti tone de sfaturi despre cum ar trebui sa traiesti sanatos. Dar noile cercetari ne schimba si modul de viata, iar lucrurile pe care le-am considerat sanatoase ieri, pot fi acceptate azi, si invers.

Iata care sunt obiceiurile de care trebuie sa scapi, pentru ca numarul kilogramelor sa incline in favoarea ta.

1. Tii cure de slabire pentru evenimente speciale

Ai in calendar o nunta, o reuniune de clasa sau un alt eveniment la care ti-ai dori sa arati absolut fabulos si ti-ai planificat o cura de slabire fulger? Afla ca infometarea timp de cateva zile poate contribui la pierderea tesutului muscular. Si, pe masura de inaintam in varsta, organismului ii e din ce in ce mai greu sa se refaca dupa astfel de socuri. Trebuie sa stii ca masa musculara scade cu trei procente in fiecare deceniu, odata ce ai depasit 30 de ani, iar recuperarea ei devine din ce in ce mai dificila. Odata ce vei pune acest fapt in balanta, poate te vei razgandi in legatura cu planurile de slabire rapida.

2. Nu consumi carbohidrati

Deci, ai renuntat la carbohidrati. Daca ai facut aceasta alegere pentru ca ai un istoric de diabet in familia ta este un lucru, insa daca faci asta pentru a scapa de kilogramele in plus, este altceva. Intr-adevar, cercetarile au aratat ca persoanele care aveau o dieta care includea cereale integrale au scapat mai repede de kilogramele in plus decat cei care consumau produse pe baza de faina rafinata (adica paine alba, produse de patiserie). Insa, daca excluzi complet carbohidratii din dieta ta, nivelul tau de energie va fi compromis. O portie sanatoasa de carbohidrati integrali servita dimineata iti va sprijini tonusul pe tot parcursul zilei, fara sa iti compromita lupta cu kilogramele.

3. Faci sporturi pentru ca sunt trendy

Daca in incercarea de a fi in cea mai buna forma esti dispusa sa practici tot felul de sporturi, desi nu iti plac, atunci ar trebui sa iti revizuiesti atitudinea pe care o ai fata de miscare. Este bine ca esti deschisa la lucruri noi si trendy, pentru ca asefel poti descoperi lucruri care iti plac. Insa nu te obliga nimeni sa transpiri la hotpod yoga sau sa sari la kangoo jumps daca pentru tine e o corvoada. Poti continua sa faci lucrurile care te pasioneaza cu adevarat, fie ca vorbim despre alergat in parc, pilates sau antrenament la aparate.

4. Renunti la produsele lactate

E adevarat ca laptele este problematic. Multi dintre noi suntem intoleranti fara sa avem habar de asta. Iar cercetarile indica faptul ca nu e neaparat cea mai buna sursa de calciu. Insa nu este o solutie sa renunti de tot la lactate. De exemplu, iaurtul grecesc e extrem de bogat in proteine si probiotice, deci iti taie foamea, hraneste tesutul muscular, si iti ofera acea doza de bacterii benefice care te ajuta sa digeri mai repede si mai eficient alimentele.

5. Esti obsedata de cardio

Exercitiile cardio ard calorii, fara indoiala. Insa, nu stiu daca ai observat, persoanele mai in varsta care fac mult cardio par mai „stafidite” decat cele care nu abuzeaza de acest tip de exercitiu fizic. Adevarul e ca atunci cand exagerezi cu alergatul, stepper-ul sau aerobicul, corpul tau incepe sa produca mai multi radicali liberi decat poate sa duca, iar asta duce la un stres oxidativ greu de combatut printr-o buna oxigenare si alimentatie. Cheia este moderatia, chiar si atunci cand vorbim de sport. Nici un atlet profesionst nu-si termina cariera fara sa aiba trupul slabit de la prea mult efort.

Foto: Arhiva Revistei ELLE

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Psychologies
Mai multe din health & diet