6 alimente pentru un par sanatos. Daca nu ne crezi, pune-le la test!

Cine nu isi doreste sa aiba un par sanatos, plin de volum si stralucire? Aceste lucruri pot fi obtinute si prin intermediul regimului alimentar. Iti propunem cateva alimente pentru un par sanatos, mai rezistent si mai frumos!

O podoaba capilara sanatoasa si stralucitoare este unul dintre lucrurile cele mai importante pentru aspectul nostru fizic, de aceea trebuie (ne si face placere sincer!) sa ii acordam atentie. Alegerile noastre alimentare sunt extrem de importante in mentinerea aspectului sanatos, asadar iata cateva alimente care te ajuta sa te bucuri de un par stralucitor, sanatos.

Cartofi dulci

Nu doar deliciosi, cartofii dulci sunt benefici si pentru aspectul parului nostru. Acestia au nenumarati betacaroteni in compozitie, care sunt transformati in Vitamina A de catre organism. Asadar, celulele responsabile cu producerea uleiurilor scalpului sunt stimulate, iar tu ai parte de o podoaba capilara sanatoasa, mai puternica.

Spanac

Un aliment ce nu ar trebui sa lipseasca din dieta familiei, spanacul este o sursa bogata de acid folic, betacaroteni si Vitamina C – aceste trei elemente mentin fluxul uleiurilor naturale produse de scalp, hranind astfel foliculii de par. Acidul folic este extrem de important, deoarece regenereaza celulele ce contribuie la cresterea parului.

Seminte de in

Mici, dar atat de bune, semintele de in ar trebui consumate zilnic, datorita beneficiilor pe care le aduc organismului, oferindu-ne, in plus, si un par sanatos si stralucitor. Acestea au in compozitie o cantitate insemnata de Omega-3, acizi grasi care hidrateaza scalpul si parul. De asemenea, Omega- 3 contribuie si la elasticitatea podoabei capilare si reduce ruperea firelor de par. Organismul nostru nu are capacitatea de a produce Omega-3, asadar suntem nevoiti sa il obtinem prin alimentatie.

Iaurt grecesc

Iaurtul grecesc este plin de proteine, elementul care contribuie cel mai mult la constructia firelor de par. In plus, acest aliment contine si Vitamina B5, care sustine circulatia sangelui catre scalp si lupta impotriva subtierii firelor si a pierderii parului. Vitamina B5 mai este cunoscuta drept acid pantothenic, element care se utilizeaza si in produsele de ingrijire a pielii si parului.

Stridii

Nu le putem consuma la ordinea zilei, dar de cate ori avem ocazia, nu trebuie ratate pentru ca, bogate in zinc, stridiile sunt un adevarat rasfat pentru papilele gustative, insa contribuie si la mentinerea aspectului sanatos al podoabei capilare. Atunci cand dieta ta este saraca in minerale, zincul fiind unul dintre acestea, poti pierde o cantitate mai insemnata de fire de par. Ofera organismului minerale printr-o alimentatie echilibrata, bogata in macronutrienti, cat si in micronutrienti.

Kiwi

Kiwi este un aliat de nadejdie pentru ingrijirea parului. Acesta contine Vitamina E – un antioxidant important, care ne protejeaza organismul de radicalii liberi ce distrug celulele, atentand si la sanatatea parului nostru. Printre consecintele radicalilor liberi se numara incetinirea cresterii parului si aparitia prematura a firelor albe de par. Astfel, organismul nostru necesita interventia antioxidantilor, precum Vitamina E.

Foto: Imaxtree

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Psychologies
Mai multe din beauty